איך מחפשים פונדקאית?

היריון הוא דבר שנראה לרובנו כטבעי ומתבקש. אך ישנם זוגות רבים אשר עבורם מדובר בחלום רחוק ואינו ניתן להשגה. הם מנסים את כל מה שרק אפשר. לעיתים עליהם לעבור בדיקות וטיפולים מייסרים ולא פשוטים כלל. הם נופלים שוב ושוב ובכוחות לא להם מנסים להתרומם מהשברים ומנסים שוב. האכזבה המכה בהם מידי חודש בחודשו למרות המשאבים הרבים והכספים שהם משקיעים עשויים להוביל אותם לחידלון ולייאוש. אך הם יודעים שאם הם ירימו ידיים יאפסו הסיכויים כליל.

פונדקאית – פתרון יעיל לזוגות רבים

אז נכון שישנן דרכים רבות ואפשרויות שונות על מנת להשיג היריון. אך כאשר כבר כלו כל הקיצים ונראה כי בני הזוג לא יצליחו להרות בצורה אחרת, נותר הפתרון היחיד של היריון באמצעות אם פונדקאית.

בעזרת אם פונדקאית ניתן להביא ילד ביולוגי לעולם כאשר ההיריון יתנהל בגופה וברחמה של אם אחרת. אם שמסוגלת לשאת את ההיריון ולשמור עליו לאורך כל חודשי ההיריון עד ללידה.

איך מוצאים אם פונדקאית?

אז האמת היא שלא מדובר כאן בפרוצדורה כל כך פשוטה וחלקה. מדובר בתהליך ארוך, תהליך מורכב, תהליך שעשוי לקחת זמן רב עד שניתן יהיה לברך על המוגמר. כי בחירת אם פונדקאית והתאמה שלה לבני הזוג הוא לגמרי לא עניין של מה בכך.

האם אמורה לעמוד בשורה ארוכה של תנאים, היא צריכה להתאים לבני הזוג – ההורים המיועדים וצריך להיחתם בין הצדדים חוזה ברור ומוחלט ביניהם על מנת שאכן הם יוכלו לצאת לדרך.

חברה לפונדקאות

על פי רוב לא מחפשים לבד את האם הפונדקאית. מדובר בתהליך מסודר כאשר ברוב רובם של המקרים ייפנו בני הזוג אל חברה או סוכנות לפונדקאות ושם הם ישטחו את בקשתם למצוא עבורם אם פונדקאית.

בארץ כמו גם בחו"ל פועלות החברות השונות באופן כזה כאשר הן אלו אשר מתאימות לכל זוג את האם הפונדקאית המתאימה להם. בכל זאת ישנן מקומות שם אפשר לבחור לבד את האם הפונדקאית ולהגיע אתה אל הסוכנות לפונדקאות על מנת להמשיך בתהליך.

מי יכולה להיות אם פונדקאית?

לכל אישה בריאה יש רחם ועל פי רוב כל אישה כזו מסוגלת לשאת ברחמה היריון תקין. בכל זאת, זה עדיין לא אומר שכל אישה אכן יכולה להתאים למשימה של אם פונדקאית. על מנת לעבור היריון עבור בני זוג אחרים, נדרשים כמה וכמה קריטריונים אשר בהם האם אמורה לעמוד על מנת שהיא תתאים למשימה.

  • גיל האישה – האם הפונדקאית אמורה להיות בטווח הגילאים 22-39. כך קובע החוק במדינת ישראל. ישנן מדינות שם ההגבלה תהיה עד גיל 35 בלבד.
  • מצב רפואי – היות ומדובר בהיריון יקר, אמורה האישה להיבדק על מנת לוודא כי היא במצב בריאותי תקין לחלוטין והיא כשירה לעבור את ההיריון.
  • אישה וולדנית – לפני שמתחילים בתהליך חשוב לוודא כי מדבר באישה וולדנית שכבר הרתה בעבר והיא מסוגלת לעבור היריון ולידה ללא סיבוכים. הדבר כולל לידת תינוקות בריאים, לידה במועד, תינוקת במשקל תקין ולידות ללא סיבוכים.
  • מצב אישי תקין – חשוב שהאם הפונדקאית תהיה במצב אישי תקין ללא בעיות בזוגיות, לא לאחר משבר כלשהו בעקבות פרידה , מחלה של בן משפחה, גירושין וכדומה.
  • בריאות נפש – צוות פסיכולוגי יבדוק את האישה על מנת לברר את הסיבה המובילה אותה להרות עבור בני זוג אחרים. תיבדק בריאות הנפש שלה והיציבות הנפשית. כמו כן תתקבל הערכה מקצועית האם היא כשירה ומתאימה לעבור הליך כזה של היריון עבור בני זוג אחרים.

חשוב שהאישה המיועדת אף תהיה מודעת לעובדה כי ברגע שהיא נכנסת להליך כזה היא למעשה מוותרת על הפרטיות שלה. ההורים המיועדים ירצו להיות בקשר קרוב עם ההיריון היקר, יתכן והם אף יתלוו בעת ביצוע בדיקות שונות ולמעשה החיים שלה יהיו הרבה פחות אינטימיים.

מי מעניק את הליווי המשפטי ואת התמיכה הרגשית?

ברור כי מדובר בנושא מורכב מאוד הן מבחינת הפרוצדורה החוקית והן מבחינת ההתמודדות הבירוקרטית. זוהי הסיבה שכדאי לבחון היטב את כל האפשרויות לפני שמתחילים להיכנס להליך הזה. ישנן חברות שונות אשר כל אחת מהן מציעה חבילה אחרת. כדאי לבדוק את האפשרויות השונות ולבחור בזו שאכן נראית הכי מתאימה. חברה מנוסה ומקצועית תסייע לבני הזוג לכל אורך תהליך כאשר היא תיטול על שכמה את כל מה שכרוך בדבר. החל מהליווי והתמיכה הרגשיים הנחוצים כל כך הן לבני הזוג המיועדים ולא פחות גם לאם הפונדקאית. כמו כן היא תדאג לכל הנושא הפרוצדורלי כאשר כל הנושאים הבירוקרטיים יעברו דרכה. ברור כי מדובר בחיסכון של ממש מבחינת משאבים ואנרגיות מיותרות.

בארץ או בחו"ל?

כל מי שניסה לבדוק את האפשרויות השונות נתקל ככל הנראה בדילמה, היכן מומלץ לעבור את התהליך. האם כדאי להישאר 'בבית' ולעבור הכול כאן בישראל או שמא עדיף להרחיק נדוד.

אז כאן ישנם הרבה מאוד שיקולים. מצד אחד מעוניינים בני הזוג להישאר באזור הנוחות שלהם ולא להרחיק למדינה רחוקה וזרה. מה גם שבכך יהיה עליהם להפסיד ימי עבודה ולהתנתק מהשגרה. מצד שני ישנו השיקול הכספי כאשר בחו"ל העלויות הן הרבה יותר נמוכות כמו גם ההמתנה היא הרבה יותר קצרה והתהליך עשוי להתבצע באופן הרבה יותר מהיר. מצד שלישי מעוניינים בדרך כלל בני הזוג להתרחק מעיינים סקרניות על מנת שלא להסגיר את העובדה כי הילד שנולד להם עבר את ההיריון ברחמה של אם אחרת. כל הדילמות הללו בהחלט מקשות על קבלת ההחלטה.

ההמלצה היא 'לעשות חושבים', לבדוק את כל הנתונים ולא לקבל החלטות נמהרות, אך החשוב ביותר הוא לפנות אל חברה אחראית ומקצועית שזו תסייע להגשים את החלום.