בחירת אם פונדקאית בחו"ל – מדוע להיעזר בחברה מסודרת?

Счастливые родители

כאשר בני זוג מגיעים להחלטה שהם רוצים ללכת על הליך פונדקאות, הם בדרך כלל לא עושים את זה בלב קל. זוהי בהחלט החלטה כבדת משקל שאינה פשוטה כלל ועיקר. זה בעצם סוג של פשרה כאשר כבר אין לבני הזוג מה להפסיד לאחר שהם בדקו וניסו כל דרך טבעית אחרת.

פונדקאות בחו"ל – מהן האפשרויות?

בישראל ההיצע הינו דל למדי מבחינת נשים הפונדקאיות זאת בנוסף לרגולציה המורכבת אשר הופכת את כל התהליך למורכב ומייגע במיוחד. זו הסיבה שכיום בוחרים רוב רובם של הישראלים המעוניינים לעבור את ההליך, לפנות לשירותי פונדקאות במדינות חו"ל מתפתחות. אם זה באוקראינה ואם זה בגאורגיה. גם בבלארוס או קזחסטן ורוסיה ישנה האפשרות עבור ישראלים. האזורים שם הרפואה היא לא מהמתקדמות כמו בארץ או בעולם המערבי.

הבעיה היא שתהליכי הפונדקאות בחו"ל הם לא תהליכים מפוקחים ואין שום גוף מטעם מדינת ישראל שמפקח על מי שבוחר לבצע את התהליך שם. לא מזמן פורסמו כתבות בתקשורת בדבר הקשיים אשר השלטונות בגאורגיה מערימים על ישראלים שבחרו לבצע את הליך הפונדקאות במקום והם מצאו את עצמם מעוכבים בגאורגיה.

אז אם הכול כל כך חוקי ובטוח, למה אנחנו שומעים על תקלות מהסוג הזה?

זהירות משרלטנים!

חשוב לדעת כי כמו בהרבה תחומים אחרים, גם כאן השרלטנות חוגגת. התחום של הפונדקאות הוא תחום כל כך רגיש כאשר גורמים מפוקפקים וסוכנויות שרלטניות מנסות לעשות כסף קל כאשר החוק הוא ממש לא נושא שמעניין אותם והם כלל אינם מתייחסים אליו.

הסוכנויות הללו גורמות נזק רב כאשר הן עוסקות בתחום הפונדקאות בצורה חובבנית תוך ניצול ציני ואכזרי של צערם וכאבם של הזוגות הללו . אלו רוצים בסך הכול לזכות בזכות הבסיסית שראויה לכל זוג בעולם והוא לחבוק ילד משלהם. במקום זה הם מוצאים את עצמם נתונים בידיים אכזריות של אנשים המתעלמים בצורה פושעת מאחריות רגשית ורפואית גם יחד.

אז אם אתם רוצים לחשוב על פונדקאות בחו"ל, אתם חייבים לשמור את עצמכם מפני סיכונים או טעויות מיותרים. עליכם לבדוק לעומק בידי מי אתם עומדים להפקיד את גורלכם. כי אנחנו מתארים לעצמנו שאתם כבר נמצאים בסיומו של מסע מייסר וקשה בעולם הפריון והמוצא של פונדקאות הוא מוצא אחרון.

מה תבדקו לפני שתתקדמו?

אז אם החלטתם להיכנס להליך הפונדקאות, עליכם לבדוק את הנתונים הבאים:

  • אישור פונדקאית – לא כל מי שמציעה את עצמה להיות פונדקאית אכן ראויה לעשות זאת. חובה לבדוק ולברר היטב מי אישר לאותה אישה להיות פונדקאית, האם היא עברה את כל הבדיקות הפיזיות והמנטליות הנדרשות, האם היא אישה שאכן מסוגלת לשאת היריון, מה ההיסטוריה הרפואית של האישה, מה עברה הבחינה הגניקולוגית, האם היא עברה הריונות, לידות, הפלות, ניתוחים וכדומה. האם היא מעשנת, שותה אלכוהול, מעשנת סמים? איך היא מבחינת תזונה?

חשוב לוודא היטב ולקבל תשובות בעברית מובנת על כל השאלות. הרבה מאוד מקרים הסתיימו בלידה מוקדמת בגלל בעיות רפואיות שונות אצל האם הפונדקאית, בעיות שניתן היה לעלות עליהם קודם לכן על ידי תשאול נכון.

  • מעבדה מאושרת – חובה לוודא כי פונים אל וועדה מאושרת אשר יש לה את האישורים הנדרשים מטעם משרד הבריאות הישראלי. ברור שאם אפשר, כדאי שאמבריולוגים ישראלים יהיו אלו שיטפלו בעוברים בחו"ל או לכל הפחות יפקחו על כל ההליך. אך אם הדבר אינו אפשרי, חובה לוודא כי העוברים מפוקחים היטב. כל עובר הוא אוצר יקר וקרו לא פעם מקרים אשר בהם הייתה הפשרת עוברים לא תקינה.
  • תהליך ההשתלה – תהליך ההשתלה חייב גם כן להתבצע באופן מפוקח היטב. עדיף בעזרת צוות רפואי ישראלי שיפקח על הפרוצדורה.
  • מעקב ההיריון – המעקב אחר כל תהליך ההיריון חייב גם כן להיות על ידי רופא שהוא מומחה בתחום היות והאחריות הרפואית היא עצומה לאורך כל ההיריון. הרפואה בחול אינה מפותחת כמו זו בישראל וחשוב לעקוב כי אכן נעשה מעקב רציף ומקצועי.
  • מגורים בחול – בכל מדינה ישנם חוקים משלה הקובעים את משך הזמן בו אמורה המשפחה להישאר בחול. חשוב לוודא כי הסוכנות דואגת לכל זה.
  • ביטוחים – לפני שמתחילים בהליך חובה לוודא כי ישנם הביטוחים הנדרשים לכל השלבים בתהליך. אם זו רשלנות רפואית ואם זו לידה שקטה חלילה. גם ביטוח לקליניקה וביטוח לשנע עוברים כמו גם ביטוח לפונדקאית לכל מקרה של אובדן כושר עבודה או חלילה מוות. חשוב לשים לב כי החוזה בסופו של דבר הוא בי הזוג לבין האם הפונדקאית. במקרים בהם אין ביטוח עלול הזוג למצוא את עצמו נאלץ לשאת בתשלומי פיצוים גבוהים. ישנם הרבה מקרים אשר בהם מצאו את עצמם אנשים נאלצים לשלם סכומי כסף גדולים לפונדקאית רק בגלל חוסר אחריות בנושא הסדרת הביטוח.
  • טיפול משפטי – ההליך חייב להיות מלווה בעורך דין ישראלי שיש לו את הידע ואת המומחיות לנושא של הפונדקאות בחו"ל היו מקרים רבים אשר בהם המשפחות שנסעו לחול לצורך ביצוע ההליך מצאו את עצמם מעוכבים למשך חודשים ארוכים במדינת זרות בגלל טיפול משפטי שלא נשה כראוי.

רק פנייה אל חברה מסודרת תוביל להליך בראש שקט כאשר כל הפרטים יהיו מטופלים היטב. בני הזוג יוכלו להתרכז במה שבאמת חשוב להם עד שיקבלו את האוצר, בריא ושלם לידיהם.