בעד ונגד פונדקאות בגרוזיה

פונדקאות מותרת בכמה מדינות בעולם, אחת מהמדינות הידידותיות ביותר שבהן בעבור ישראלים היא גיאורגיה. אך רגע לפני שאם מבררים, מומלץ שתעברו על המאמר הבא כדי ללמוד על היתרונות של פונדקאות בגיאורגיה:

פונדקאות בכלל ובישראל בפרט היא שנויה מאוד במחלוקת, למרות שיש לא מעט שיקולים לבחור בה כדי להגשים חלום של זוגות ויחידניות רבות. התהליכים הבירוקרטיים וההגבלות הרבות שמוטלות על שירות זה בישראל דוחפים רבים לנסות את מזלם בחו"ל. יש לא מעט סיפורים ומידע על המדינות שנחשבות ידידותיות למבקשים להביא ילד לעולם בעזרת הפונדקאות ויש מדינה אחת שהופכת להיות פופולרית, ולא בכדי.

גיאורגיה היא לא רק ארץ שנפתחה לתיירות מישראל בשנים האחרונות, אלא שהקשרים החמים בין המדינות גרמו לכך שגם המבקשים שירותי פונדקאות יתקבלו בה באהדה. עם זאת, פונדקאות היא כמובן הליך סבוך ומורכב ולכן יש לשקול היטב את היתרונות והחסרונות של הפונדקאות שם לפני שמחליטים. להלן מידע שעשוי לעזור לכם לקבל החלטה נכונה.

השיקולים שכדאי לשקול בעד פונדקאות בגיאורגיה

  • בירוקרטיה כמעט שאינה קיימת – כשמדברים על פונדקאות מיד מתחילים לחשוב על המרוץ להריון כעל מסע מכשולים שמתחיל דווקא בוועדה למתן היתר להסכם נשיאת עוברים. ועדה זו במשרד הבריאות היא זאת שאחראית להליכים שמוודאים שהכל חוקי ומתנהל בצורה נאותה מבלי לפגוע בהורים המיועדים, באישה הנושאת בתינוק, ובודקת גם שיקולים הלכתיים ומשפטיים. בגיאורגיה אין צורך בוועדה אלא בבדיקות השונות שנערכות לכל המועמדות וגם במהלך הטיפולים. כלומר, מרגע שמחליטים ללכת על זה כל שנותר לעשות הוא להתחיל בתהליך באופן מידי ובלי שהיות. גורם הזמן משמעותי במיוחד כאשר מדובר בגיל מבוגר יחסית, משום שהזמן לא מיטיב עם מצב הביולוגי.
  • מחירים נוחים יותר מחירי הפונדקאות בגיאורגיה נוחים וזולים בצורה משמעותית מהמחירים בישראל ובארה"ב, לדוגמה. אם פה ובארה"ב המחיר יכול להתקרב לרבע מיליון ₪ ומעלה, הרי שבגיאורגיה המחיר נמוך מ-200,000 ₪, במיוחד כאשר הכל הולך כשורה. כאשר העול הכספי גדול כל כך, עשרות אלפי שקלים אלה הם בדיוק ההבדל שבין ניסיונות החזרה נוספים לבין ויתור על חלום הילד משלכם באמצעות פונדקאות. זהו שיקול ראשון כאשר לוקחים בחשבון שהכל הפכפך בתהליכים הביולוגיים ולכן כדאי לנסות שוב ושוב כי לעולם אי אפשר לדעת מה זה יצליח. כמו כן, בגיאורגיה הכל יותר זול מבחינת המחיה, ולכן תוכלו לקבל שירותים משלימים בשעת הצורך במחירים נוחים יותר וללא הפתעות בלתי נעימות.
  • מחיה זולה יותר – כשהמחיה זולה יותר גם אתם יכולים ללוות את התהליך מקרוב בעלות נוחה לכם, כולל טיסות ושכירת דירה. אין ספק שתרצו לעבור כמה שיותר עם האמא הנושאת את העובר, ולכן כדאי שלפחות מבחינת החיים שם יהיה נוח לכם כלכלית.
  • צוות רפואי ומשרדי ישראלי – בקליניקה בגיאורגיה יש רופאים מומחים ישראלים שתוכלו להזמין גם לחוות דעת נוספת, כך שהם נחשבים למומחי פריון גם בישראל וגם בחו"ל. השירותים שלהם מובטחים לכם בכל מקרה. הם יודעים בדיוק כיצד דברים מתנהלים בישראל ולכן מתמצאים בכל הפרוצדורות הכי מתקדמות.
  • צוות רפואי בינלאומי – נוסף על הרופאים המומחים הישראלים, יש גם צוות רופאים מומחים מקומי דובר אנגלית בקליניקה, כך שלא תהיה בעיית תקשורת ואי הבנות בטיפולים עצמם. לא יקרה מצב כזה שלא תוכלו לתקשר עם האנשים שמנהלים את התהליך למענכם ולא תדעו מה לעשות. זה חשוב מאוד כדי למנוע לא רק טעויות ותקלות, אלא גם לתת הרגשה נוחה שיש לכם עם מי לדבר ויש אוזן קשבת לכל מה שנחוץ לכם.
  • השתלמויות בישראל ובארה"ב לכל הצוות – מרפאות שמטפלות בישראלים יודעים שהם רגילים לסטנדרט גבוהה של טיפולים. לכן, כדי לוודא שכל אנשי המקצוע שמטפלים בכם מעודכנים בכל החידושים והמחקרים האחרונים בתחום זה, כולם יוצאים להכשרה ולהשתלמויות בארה"ב – עובדי המעבדה, גינקולוגים, מומחים ל-IVF ולאמבריולוגיה, אחיות ורופאים.
  • אמהות פונדקאיות צעירות – הפונדקאיות הגיאורגיות שנבחרות עבורכם הן נשים צעירות, אמהות לילדים שכבר ידוע שאין להן בעיות כניסה להריון או בלידה, והן עקרות בית שמקדישות את זמנן לילדים ולהריון. כלומר, אין גורמי סיכון כמו עבודה מאמצת שתגרום להפלות, והנשים יכולות לדאוג לעצמן ולעבור בשלווה וברוגע את ההריון.
  • מתקנים מתקדמים – הרפואה במזרח אירופה ידועה ברמתה הגבוהה והמתקדמת, וכשהיא מתחברת לרפואה הישראלית והאמריקאית אתם מקבלים סטנדרט יוצא דופן בשירותיות למטופלים.
  • בחירת תורמת ביצית לפי תמונה – החוק בגיאורגיה שונה מישראל וממדינות אחרות, ולכן תוכלו לבחור תורמת ביצית לפי תמונתה ולא רק לפי הפרטים שלה בפרופיל אנונימי שיוצג לכם. כך תוכלו לדעת בדיוק אם זה מתאים לכם ואם האישה היא זאת שמתאימה לכם ולתינוק.
  • בדיקות גנטיות מקיפות – יש בדיקות גנטיות שנהוגות בגיאורגיה והן נותנות תמונה טובה יותר של תורמות הביציות מאשר בישראל.

שיקולים שיש לשקול נגד פונדקאות בגיאורגיה

  • מרחק – לא כל אחד יכול לעזוב הכל ולנסוע למשך חודשים כדי ללוות את הפונדקאות. אם חשוב לכם להיות בשליטה בתהליך ולהיות צמודים לאמא הנושאת, כנראה שפונדקאות כזאת פחות מתאימה לכם. הרי גם אם מדובר בדירה שיש בה כל מה שאתם צריכים בעלויות נוחות, יכול להיות שלא תוכלו לממן את כל התקופה, בערך שנה, אם חשוב לכם להיות שם כל הזמן ואם אתם עובדים בעבודה שמחייבת את הנוכחות שלכם כאן, סביר להניח שיקשה עליכם לבחור בזאת.
  • מראה – מבחינת תרומת ביצית יכול להיות שמראה חיצוני חשוב לכם אם אתם נוטים לכיוון מסוים. אם לא תמצאו את התורמת שמתאימה לכם ואתם עומדים על כך שהתינוק ייראה הכי קרוב למראה ההורים המיועדים, יכול להיות שגיאורגיה לא תתאים לכם בסופו של דבר.
  • תקשורת ותחושה אישית – צוות העובדים בגיאורגיה ידבר אתכם עברית ואנגלית, תלוי במי מדובר. עושים הכל כדי שהמטופלים ירגישו נוח ובבית. אבל אם זה עדיין מקשה עליכם להסתגל, אולי עדיף לעבור את ההליך בישראל.