מדוע מומלץ ייעוץ משפטי לפונדקאות בחו"ל?

כל הנושא של פונדקאות הוא נושא מורכב מאוד מבחינה משפטית. כל זוג שנכנס להליך כזה יודע כי עליו לעבור על אינספור מסמכים, לחתום על הסכמים שונים כאשר כל זה מהווה רק ההקדמה  לחוזה המפורט שייחתם בהמשך בין זוג ההורים המיועדים לבין האם הפונדקאית.

בכל מה שקשור לנושא של הפונדקאות ישנן סוגיות רבות שעולות לפני התהליך כמו גם במהלכו ולא תמיד אפשר לצפות את כל הדילמות מראש. כמו לדוגמא בדיקות רפואיות שונות שבני הזוג רוצים שהאישה תעבור ולא תמיד החוק אכן יהיה לצידם של ההורים המיועדים. כך גם קורה לא פעם כי בני הזוג דורשים מהאם הפונדקאית כי היא תבצע הפלה והיא מסרבת לכך מבחינה מצפונית או מתוך חרדה לבריאותה וההשלכות של ההפלה על האפשרויות שלה להרות שוב . ישנן גם השאלות בדבר הלאום של התינוק שייוולד במקרים אשר בהם התינוק ייוולד בחוץ לארץ. ישנה גם השאלה של גירות במקרים אשר בהם התינוק של בני הזוג היהודיים, נולד לאם פונדקאית שהיא גויה. כך גם תתעורר שאלה בדבר קיום פדיון הבן במקרים של תינוק שנולד כבכור לאם הפונדקאית.

כל השאלות הללו חייבות לקבל מענה עוד בטרם ייכנסו כל הנוגעים בדבר להליך על מנת למנוע חילוקי דעות או בעיות שונות בהמשך.

לא מתחילים ללא ייעוץ משפטי

אז האמת היא שכיום הנושא כולו מתבצע בצורה הרבה יותר מסודרת וברורה מראש. כולם יודעים כי אין להתחיל כלל בהליך בטרם נחתמים כל הסעיפים ונסגרות כל הקצוות. אך הבעיה הקשה היא כי לא פעם בני הזוג רוצים כבר למצוא את עצמם בעיצומו של התהליך והם מעדיפים לפנות אל מדינות אחרות שם לא יערימו בפניהם כל כך הרבה בירוקרטיה, ניירת, מסמכים ועניינים משפטיים. אז נכון שאולי במדינות אלו אפשר יהיה להשיג את ההיריון בצורה הרבה יותר מהירה ללא המתנה ארוכה. אך בכל זאת, עשויות להתעורר בהמשך שאלות או דילמות שונות אשר לא יהיה עליהם מענה ברור וחוקי. בני הזוג וגם האם הפונדקאית עשויים למצוא את עצמם מתמודדים מול דילמות אשר אין להם מענה.

לא פעם זה עשוי להוביל לאובדן של ההיריון בעקבות כך.

שומרים על החוק ופונים למקומות הנכונים

על מנת שלא להגיע למצבים מן הסוג הזה, ברור כי ממש לא מומלץ לבצע הליכים מורכבים כל כך במקומות שהם אינם מפוקחים דיים. למעשה כמעט ואין כיום אפשרות לדלג על החוק או לחפף בהוראות ובחוקים כפי שהיה בעבר. החוקים שרירותיים מאוד הן בארץ והן במדינות השונות בעולם. בפועל, החוקים במדינות השונות אשר מבצעות את הליכי הפונדקאות בתחומן, אינן מאפשרות את הפונדקאות עבור אזרחים ממדינות זרות ובכללם הישראלים. האפשרויות של הישראלים למעשה הן רק בארץ או בגיאורגיה או בהודו. בשאר המדינות שם היה הכול פתוח לכולם קודם לכן, נסגרו השערים ולמעשה מדינות רבו אינן מאפשרות עבור הישראלים המבקשים לעבור את ההליך במדינות שלהם לעשות זאת כמו בעבר.

נעזרים בשירות של עורך דין לאורך כל הדרך

ברור כי בנושא הרה גורל כמו זה העוסק בדיני נפשות, בנושא עם כל כך הרבה מורכבויות וקשיים, חובה להיעזר בשירות מקצועי של עורך דין על מנת שהוא יעקוב אחר כל ההתנהלות ואחר כל התהליך ויוודא כי הכול מתבצע בצורה הכי חוקית.

למעשה ברוב רובם של החברות המתווכות את שירותי הפונדקאות יש גם את הליווי המשפטי של עורך דין מומחה בייחוד בתחום הספציפי הזה של הפונדקאות על כל מרכיביו. בעזרתו של המומחה אפשר בהחלט להיות רגועים כי התהליך כולו יתבצע כחוק תחת הליווי העקבי של איש המקצוע.

פונדקאות בגאורגיה

חשוב לציין כי כיום מתנהלת הפונדקאות בגאורגיה בצורה מאוד מסודרת וקפדנית תוך שמירה מלאה והדוקה לאורך כל הדרך מכל הבחינות. הנושא המשפטי אף הוא מקבל את תשומת הלב המרבית כפי שנדרש, כך שבהחלט אפשר לעבור היום את ההליך בצורה מושלמת, מהירה ויעילה כאשר גם הנושא החוקי מכוסה לגמרי בצורה הנאותה.

סוכנות הפונדקאות בגיאורגיה מציע למעשה את המעטפת המושלמת לאורך כל התהליך. בני הזוג המגיעים לאזור, יזכו לקבלת פנים לעיתים כבר בשדה התעופה. הם ייהנו מליווי של צוות ישראלי מקצועי אשר ירפד עבורם את כל הדרך. הודות לשירות המקצועי והליווי התומך, הם יחושו כי הם נמצאים בידיים בטוחות לגמרי והם לא יחששו כלל מפני התהליך שעדיין עומד לפניהם.

עוקבים אחרי ההיריון

כל זוג חפץ להשגיח, לשמור ולעקוב אחר ההיריון שלהם אשר מתנהל ברחמה של האם הנושאת – האם הפונדקאית. כולם רוצים להיות קרובים לזירה ואף להשתתף במהלך הבדיקות השונות שהאישה עוברת במהלך ההיריון. חשוב לדעת כי למרות שמדובר במדינות מרוחקות, עדיין מאפשרת הקדמה את המעקב אחר ההיריון בכל האמצעים אשר עומדים לרשותנו כיום. יש את הדואר האלקטרוני, יש את שיחות הווידאו ויש את הסקייפ כך שיחד עם כל האפשרויות ניתן להרגיש קורב מאוד לזירה וליהנות ממעקב הדוק אחר ההיריון.

סוכנות שהוכיחה את עצמה

כאשר בני זוג מחפשים את הכתובת הנכונה לצורך ביצוע הליך הפונדקאות, הם צריכים לחפש את הכתובת הנכונה להם, שאכן תיתן להם את המענה המדויק והמושלם לצרכים שלהם.

הם אמורים לבדוק האם מתאים להם להגיע למדינה הספציפית שם ייערך ההליך, עליהם לבדוק אם הם ערוכים לשהות ממושכת מחוץ לביתם, לארצם ולמקומות העבודה שלהם והם גם צריכים לבדוק כי מבחינה כלכלית מתאימה להם כל ההרפתקה הזו.