מרכז הורות פונדקאות – כל התשובות לכל השאלות

Будущим родителям

משאת הנפש של כל בן אנוש הוא להביא צאצאים לעולם. גם האנשים שראשם ורובם בקריירה ובפיתוח האישי לא מוכנים לוותר על ילד משלהם. אז אם כאשר הכול מתנהל באופן נורמלי ותקין, המערכות ההורמונליות הן של הגבר והן של האישה פועלים היטב, הרי שאין בעיה ממשית להשיג היריון. הבעיה מתחילה אצל אלו שסובלים מבעיות שונות ואשר אלו מונעות מהם להגיע למצב של היריון.

בדרך כלל הם יפנו מהקל אל הכבד. הם לא ירוצו מיד לאפשרות של פונדקאות. יש הרבה דרכים לנסות להשיג בכל זאת הריון למרות המצב הבעייתי. אם זה בעזרת תרופות שונות שיחזקו את המערכות הכושלות ואם זה באמצעות טיפולי הפרייה, היריון מבחנה וכדומה. אך מה לעשות שישנם בכל זאת אנשים שלא מצליחים בכל הניסיונות הללו והאכזבה טופחת על פניהם שוב ושוב?

עבורם ישנה האפשרות של מרכז הורות לפונדקאות.

מהי פונדקאות? איך נכנסים להליך כזה? כיצד התהליך מתנהל? שאלות רבות עולות בקרב אלו שמבקשים לבדוק את הנושא של הפונדקאות. בדיוק לשם כך אנחנו כאן. ננסה לענות כמיטב יכולתנו על כל השאלות ולהבהיר את הנושא כראוי.

מהי פונדקאות?

פונדקאות היא למעשה היריון של בני הזוג המקוריים אך היא מתקיימת בגופה של אם נושאת אחרת. היא מכונה 'פונדקאית'. היריון כזה נוצר מביצית אשר אותה שואבים מגוף האישה ומפרים אותה באמצעות זרעו של הגבר, כאשר את העובר משתילים אל תוך רחמה של האם הפונדקאית. היריון כזה עשוי להתאים למקרים אשר בהם גופה של האישה אינו מסוגל לשאת היריון. האם הנושאת תעבור את חודשי ההיריון כאשר בתוך רחמה יתפתח לו העובר של בני הזוג. בבוא העת, כאשר יגיע עת הלידה יקבלו בני הזוג לידיהם את התינוק שייוולד.

ישנן מדינות אשר בהן יסתמכו על ההסכמים הראשוניים שנחתמו בין בני הזוג מול האם הנושאת ויעבירו את התינוק לידי ההורים ללא דין ודברים, יחד עם תעודת לידה רשמית אשר תעיד כי התינוק שייך להוריו. מנגד ישנן המדינות שם הפרוצדורה היא מעט מורכבת יותר. שם יידרשו ההורים לעבור בדיקת DNA יחד עם התינוק על מנת לוודא כי הוא אכן הילד הביולוגי שלהם.

מי יכול להתאים להליך פונדקאות?

הנושא של התאמה להליך פונדקאות הוא נושא מורכב ובכל מדינה המענה הוא שונה. בעוד בישראל מותר הדבר אך ורק לזוגות נשואים שנבצר מהם להביא לעולם ילד משלהם בצורה טבעית, הרי שישנן מדינות בעולם אשר בהם יכולים גם זוגות חד מיניים או אפילו יחידים להביא לעולם ילד בעזרת אם פונדקאית.

למעשה מציבה ישראל שורה ארוכה של הגבלות כפי שנמנה להלן כאשר חלק מתוך ההגבלות הללו מתאימות ומקבילות לדרישות ההלכה היהודית.

  • הגבלה מבחינת השתייכות דתית – ישנה הקפדה יתירה על כך כי האם הנושאת תהיה בת אותה דת כמו זוג ההורים. חשוב לציין כי במקרה אשר בו האם הנושאת היא גויה וההורים הינם יהודים יהיה על התינוק לעבור תהליך גרות על מנת שהוא יהיה שייך לדת היהודית ללא כל פקפוק. עובדה נוספת שיש לתת עליה את הדעת היא למקרים אשר בהם מדובר בהיריון ראשון של האם הנושאת (דבר שבדרך כלל לא ממש קורה, כי אם נושאת חייבת להיות ולדנית) הרי שעל התינוק לעבור פדיון הבן.
  • תרומת ביצית – מלכתחילה ישנה העדפה ברורה כי ייעשה שימוש בביצית של האם. בישראל קיימת הקפדה רבה על כך כי הביצית לא תהיה של האם הנושאת אלא שהיא תתקבל כתרומה מאישה אחרת.
  • הגבלת תושבות – בישראל חובה כי שני הצדדים, ההורים וגם הפונדקאית, יהיו תושבי ישראל.
  • הגבלת גיל – חשוב כי בני הזוג וכן האם הפונדקאית יהיו כולם מעל גיל 18.

מרכז הורות לפונדקאות בחו"ל – למי זה מיועד?

ישנם בני זוג רבים שלא עונים על רשימת הקריטריונים בישראל ועל כן הם פונים לבצע את ההליך במרכז הורות לפונדקאות בחו"ל. ישנם זוגות רבים שמלכתחילה מדלגים על השלב של בדיקת האפשרות לעבור את ההליך בארץ, זאת בגלל הפרוצדורה המורכבת, המחיר היקר כמו גם הזמן הארוך שהתהליך אמור לקחת בישראל.

בחו"ל הכול הרבה יותר נגיש ואין כל כך הרבה מהמורות כפי שיש בארץ. כאשר התהליך נערך בחו"ל ניתן תוך חודשים ספורים להשיג היריון.

מי מתאים את האם הפונדקאית לבני הזוג?

אז האמת היא שכאשר מגיעים לחו"ל לא אמורים להתחיל לחפש לבד אם פונדקאית. כאשר פונים אל חברה מתאימה העוסקת בנושא של פונדקאות מקבלים בני הזוג את המענה המלא כאשר כל התהליך כולו יתנהל בצורה הכי מקצועית תוך הקפדה יתירה על תקינות ההיריון.

ישנן סוכנויות ברחבי העולם אשר אלו מציעים את הליווי המלא לאורך כל התהליך, החל מהירידה מהמטוס כאשר בני הזוג ייהנו מליווי צמוד גם כאשר הם ייגשו לבצע את הבדיקות הרפואיות השונות, גם כאשר הם ישבו מול האם הפונדקאית המיועדת ולמעשה הם ייהנו משירות מושלם אשר לא ישאיר אותם מתמודדים בעצמם מול פרוצדורות לא פתורות.

איך מתנהל ההיריון?

ההיריון אמנם מתקיים בגופה של אישה אחרת אך בני הזוג חשים כמובן קשר עמוק אל העובר שלהם המתפתח לו אי שם ברחמה של אישה אחרת. על מנת שהם לא יחושו את תחושת הניתוק הזה הם בהחלט מוזמנים לעקוב אחר התפתחות ההיריון והם אף יכולים להיות שותפים במהלך ביצוע הבדיקות השונות. בעת הלידה הם כמובן יכולים להיות נוכחים במקום וברגע שהתינוק מגיח לעולם, הם יהיו הראשונים שיקבלו אותו לידיהם.

חשוב לדעת כי ישנה חשיבות רבה לבחירה נכונה של מרכז ההורות לפונדקאות כי זוהי למעשה הערובה לכך כי אכן הכול יוכל להתנהל למישרין וההיריון כמו גם הלידה יובילו לרגע המאושר בו בני הזוג יאחזו בפלא הגדול!