פונדקאות בגיאורגיה – חיסכון כספי עצום!

הרצון להביא ילדים לעולם הוא רצון טבעי, הרי אין כמעט מי שלא רוצה המשכיות, לא רוצה ילדים וצאצאים. רובינו אכן יכולים להביא ילדים לעולם בדרך טבעית אך יש אנשים שלצערנו לא יכולים אם מסיבות רפואיות ואם מסיבות אחרות.

פעם, גורלם של אנשים כאלו היה נחרץ מראש, הם היו צריכים לקבל את העובדה שלא יהיו להם ילדים ביולוגיים והאופציה היחידה שלהם הייתה לאמץ ילדים. רבים אכן בחרו באפשרות הזו אך רבים אחרים העדיפו לוותר לגמרי. היום בעידן המודרני בו הרפואה והמחקר מפותחים כל כך, יש גם דרך אחרת להביא ילדים לעולם, דרך שרבים בוחרים בה אך היא לא זולה – אם פונדקאית. יש מקומות בעולם שאסור בהם לשלם לאם פונדקאית ורק מי שמתנדבת יכולה לשמש כפונדקאית ויש מקומות בעולם בהם מותר לשלם לפונדקאית, אך יש כמובן חוקים שונים ומסובכים לקיום פונדקאות כזו. אם אתם מאלו שרוצים להביא ילד לעולם אך לא יכולים ואתם חושבים על האופציה של פונדקאות, יכול להיות שאתם לא יכולים להרשות לעצמכם את ההליך הזה, אחד המקומות בעולם  שפותח לכם פתח של תקווה הוא – גיאורגיה.

פונדקאות בגאורגיה זולה יותר מכמעט כל מקום אחר ואם עוברים את ההליך באמצעות "סטורק סרוויס" אז גם יודעים שנמצאים בידיים טובות והכל מאושר ומפוקח וכמובן בהתאם לחוק המקומי.

מהן העלויות בהליך שהופכות אותו לכה יקר במקומות רבים בעולם?

יש מרכיבים שונים שהופכים את ההליך ליקר במקומות רבים, שלא כמו בגיאורגיה שם המחירים שפויים ויכולים להתאים לרבים. ההוצאות בהליך כזה הוא קודם כל של מומחים שמחפשים עבור הזוג החשוך ילדים אימהות פונדקאיות פוטנציאליות, היכרות של ההורים עם המועמדות וכמובן פגישות. יש את ההתאמה של תורמי הזרע ותורמות הביציות ולאחריהן את טיפול ה-IVF, ההשגחה על האימהות הפונדקאיות במהלך ההיריון וכמובן, לווי שלהן בלידה ולאחריה כמו גם ליווי של ההורים שמקבלים לידיהם את התינוק. בסופו של דבר, צריך גם להוציא מסמכים בשביל שניתן יהיה להוציא את הילד מחוץ לגבולות המדינה בה מתבצעת הפונדקאות וכל אלו עשויים להיות לא זולים בכלל.

הליך כזה יכול לעלות במקומות רבים בעולם מאות אלפי שקלים ורבים לא יכולים להרשות זאת לעצמם בעיקר אם הם מתכננים להביא ילד לעולם יותר מפעם אחת בדרך הזו. כל ילד כזה עשוי לעלות להם הון תועפות כך שאו שהם מסתפקים באחד או שגם ילד אחד הם לא יכולים להרשות לעצמם בדרך הזו, ויש רבים שבשביל להגשים את החלום לוקחים הלוואות גדולות, מבקשים עזרה מבני המשפחה ומחברים ומגייסים את הכסף בכל דרך שהיא.

בגיאורגיה אם כן הליך כזה יהיה זול יותר והוא עשוי להיות מתאים להורים רבים שלא חשבו שהם יכולים להגשים את החלום הזה אחרי שהם ביררו עלויות. פונדקאות בגיאורגיה אם כן היא חיסכון כספי עצום.

פונדקאות חלקית או מלאה

עוד מרכיב חשוב בתמחור של הליך כזה הוא האם מדובר על פונדקאות מלאה או חלקית. בפונדקאות מלאה, אין לאם הפונדקאית כל נגיעה ביולוגית לעובר. לוקחים את הביציות של האמא הביולוגית ומפרים אותה עם הזרע של האבא ב-IVF, ולאחר מכן מכניסים את העובר לרחמה של האם הפונדקאית בכדי שהיא תחזיק את ההיריון. בסוף ההיריון ולאחר הלידה אין לילד כל מטען גנטי של האם הפונדקאית מה שגם הרבה יותר פשוט משפטית, מידה והאם הפונדקאית מתחרטת. כשמדובר על פונדקאות חלקית מדובר על מקרה בו האם הפונדקאית תורמת גם את הביציות שלה מה שאומר שהיא תורמת את המטען הגנטי שלה, ביציות שמופרות על ידי זרעו של הגבר ברוב המקרים בצורה מלאכותית. מקרה כזה הוא מורכב יותר במידה והאם הפונדקאית מתחרטת לאחר הלידה ולא מוכנה למסור את הילד, וכמובן, יש שוני בין מחיר הליך פונדקאות מלא להליך פונדקאות חלקי.

יישום הליך הפונדקאות בגיאורגיה?

אז איך מתבצע הליך הפונדקאות בגיאורגיה? זה מתחיל עם חתימה על הסכם שיתוף פעולה בין ההורים לבין החברה שאמורה לתת להם את השירות. לאחר מכן ההורים מקבלים את הנתונים של האימהות הפונדקאיות הפוטנציאליות ומחליטים עם מי מהן הם רוצים להיפגש. לאחר שההורים מחליטים מי מתאימה להם מתחיל ההליך הרפואי הן של האם הביולוגית והן של האם הפונדקאית מה שאומר שאיבת ביציות מהאם הביולוגית (במידה ומדובר על פונדקאות מלאה) הפרייה שלהן במעבדה והחזרת העוברים שהופרו לרחמה של האם הפונדקאית.

דברים חשובים במהלך הליך כזה

אם אתם עומדים לעבור הליך כזה, הנה כמה דברים חשובים שצריך לוודא שיקרו עוד לפני שסוגרים את החוזה. ראשית, צריך ששלושת הצדדים יהיו חתומים על חוזה כזה – ההורים, האם הפונדקאית והחברה המתווכת. שנית, צריך לוודא שההליך מתקיים במרפאות מורשות ומסודרות שעובדות בהתאם לנהלים המקומיים, ושלישית, חשוב לוודא שבמהלך כל ההיריון ההורים העתידיים מקבלים דיווח רפואי על תקינות ההיריון ועל מצבה של האם הפונדקאית.

המחיר כמובן חשוב וכפי שציינו גיאורגיה היא המקום הנכון לעבור הליך כזה למי שלא יכול להרשות לעצמו הוצאות גדולות מידי, אך חשוב שיהיה גם ליווי פסיכולוגי ומשפטי. פונדקאות היא עניין סבוך משפטית בכל מדינה בה היא מתבצעת והן במדינה שקולטת את הילד לאחר הלידה והיא כמובן מלווה בלא מעט מטען רגשי שכדאי שיהיה אצל מי לפרוק אותו.

אך בסופו של דבר, פונדקאות היא סוג של נס. היא האפשרות של הורים רבים שלא היו יכולים להביא ילד לעולם בדרך טבעית, לא לוותר על החלום. רבים זכו לילדים בזכות האופציה הזו ורבים כנראה עוד יזכו לכך בשנים הבאות.