פונדקאות בין לאומית – למי זה מתאים?

Подбор сурмамы

הנושא של פונדקאות עלה למודעות כבר לפני שנים רבות. אך בעולם הגדול עדיין מתייחסים לכך די ברתיעה שלא לומר בחשדנות. ישנם כללים, ישנם חוקים ולא כל מי שרוצה להביא ילד בעזרת פונדקאית יכול לעשות את זה מכל מקום בעולם.

אז אם מדובר בישראלים, הרי שברור כי הם ירצו לבצע את ההליך קרוב לבית, בלי הצורך לנדוד ולהתרחק למדינות זרות. יש לכך עוד כמה וכמה סיבות כפי שנמנה להן. אך בכל זאת ישנם רבים שכן מבקשים לבדוק את האפשרויות אשר מוצעות במדינות אחרות בעולם. גם לכך יש הרבה סיבות טובות ואף אליהן נתייחס בהמשך.

היכן הכי כדאי לבצע את הליך הפונדקאות?

אז כפי שכבר ציינו, אפשר לבצע את הליכי הפונדקאות הן בארץ והן במדינות אחרות בעולם. נתייחס לאופי התהליך ולאפשרויות הביצוע בכל אחת מהאפשרויות (בישראל מול מדינות אחרות) וננסה להבין מהי האופציה הטובה ביותר.

הליכי פונדקאות בישראל – למה זה טוב?

עבור הישראלי מדובר במהלך הכי טבעי ומתבקש כאשר הוא יבקש לעבור את התהליך דווקא בישראל. נמנה להלן את הסיבות –

  • להישאר בבית המוכר והבטוח – כל אחד חש בנוח באזור המוכר לו. הישראלי שכבר מכיר את הפרוצדורה בארץ, הוא מכיר את מוסדות הרפואה השונים לאחר ניסיונות להרות באופן טבעי , ירגיש את עצמו הרבה יותר בטוח כאשר הוא לא יצטרך ללמוד ולהכיר גורמים חדשים וזרים.
  • רפואה מתקדמת – בישראל הרפואה היא כיום מהמתקדמות ביותר בעולם. עם כל הענווה, ישראל עשתה בהחלט כברת דרך של ממש בכל מה שקשור לתחום הרפואה כאשר כיום היא מצוידת הן בכלים מקצועיים ומשוכללים והן בידע רב ומתקדם בכל תחום. יחד עם הנהלים והתקנים המחמירים בכל נושא הרי שמדובר בהחלט ברפואה ברמה גבוהה במיוחד. כאשר מדובר בנושא רגיש כל כך של יצירת היריון, ברור כי כל אחד מבקש כי התהליך ייעשה בצורה הכי בטוחה. משום כך ברור כי הבחירה הכי טבעית של כל ישראלי הוא במקום שמציע לו פתרון מתקדם ואיכותי.
  • בלי להפסיד ימי עבודה – כאשר התהליך נעשה בישראל, לא יצטרכו בני הזוג להפסיד יותר מידי ימי עבודה בגלל הנסיעות הארוכות הכרוכות במעבר למדינות אחרות, כמו גם השהייה הממושכת המתבקשת במקרים כאלה.
  • לא מתנתקים – כאשר התהליך מתבצע בחו"ל, על פי רוב לא ישהו בני הזוג לאורך כל חודשי ההיריון בארץ הזרה. הם אמנם יכולים להגיע לבקר בכל הזדמנות ואף ללוות את האם הפונדקאית במהלך הביקורת הרפואית. אך בגדול הם לא אמורים לשהות במקום. ברור שהדבר יוצר תחושת ניתוק כאשר ההורים המיועדים רוצים 'למשש את הדופק' כל הזמן. כאשר זה קורה בישראל, הם בהחלט גמישים יותר ויכולים לבקר את העובר שלהם בכל הזדמנות.
  • ללדת תינוק ישראלי – ברור שכאשר התינוק נולד בישראל, נחסכת פרוצדורה מורכבת של הבאת התינוק ארצה, הנפקת דרכון ישראלי עבורו וכל הסרבול הכרוך ברישום מחדש. זוהי גם כן סיבה כבדת משקל שההורים המיועדים לוקחים בחשבון לפני שהם נכנסים להליך כזה.

הליכי פונדקאות בינלאומיים – למי זה טוב?

אז אם כל כך טוב לבצע את ההליך בארץ, הרפואה היא איכותית ומתקדמת והתהליך בטוח וקרוב, למה אנחנו בכל זאת עדים לכך כי רבים פונים דווקא לחו"ל לצורך ביצוע ההליך? כאן חשוב לדעת את היתרונות שמציעים לזוגות בחו"ל כאשר במקרים רבים לא נותרת ברירה אחרת והישראלי מוצא את עצמו יוצא לחו"ל על מנת להשיג היריון.

  • הליך מהיר – ישראל נמצאת כיום במצב סוציו אקונומי משופר וטוב בהרבה ביחס למדינות אחרות. זה יוצר מצב שאין היום הרבה נשים שמעוניינות למכור את רחמן בעד בצע כסף. בגלל שההיצע של האימהות הפונדקאיות הוא נמוך כל כך, לכן ההמתנה לאם מתאימה עשויה לארוך זמן רב. בני זוג שלא רוצים להמתין ולהפסיד זמן, פונים בכל זאת למדינות אשר בהן ההיצע הוא גדול יותר. כך הם לא נאלצים להמתין חודשים ארוכים או אפילו שנים. (לאחר שהם כבר בהחלט שבעו מהמתנות להיריון טבעי שיגיע)
  • לאחר ההיריון מנתקים קשרים עם הפונדקאית – זוגות רבים לא רוצים שיישמר קשר כלשהו ביניהם לבין האם הפונדקאית ובייחוד שלא ייווצר קשר רגשי כלשהו בין הילד לבין האם שנשאה את ההיריון בפועל. כאשר ההיריון מתבצע בחו"ל, הרבה יותר קל ופשוט להגיע למצב כזה של ניתוק הקשר כשאין סיכוי כי תתרחש פגישה אקראית בין הצדדים.
  • מחיר – כולנו יודעים כי כל התהליכים וכל הפרוצדורות עליהם דברנו עד כה, מתורגמים בסופו של יום לכסף. בישראל העלויות הן גבוהות בהרבה כאשר אין כאן 'עיגולי פינות'. כל שלב בתהליך עשוי לדרוש אגרות נוספות עד שבסופו של תהליך עשויים ההורים למצוא את עצמם נפרדים מעשרות אלפי שקלים. כאשר ההליך מתבצע בחו"ל, עשויים המחירים להיות נמוכים בהרבה ולמעשה מדובר בעלויות הרבה יותר הגיוניות. ברור כי במקרים רבים הנושא הכלכלי הוא זה שמכריע. למרות שילד אינו נמדד בכסף, עדיין, אם אין את המשאבים לכך, אי אפשר לשלם.
  • שומרים על עמימות – בני זוג על פי רוב לא ירצו לנופף בעובדה כי התינוק שלהם עבר היריון על ידי אם פונדקאית. כולם רוצים להיות 'רגילים'. כאשר התהליך כולו מתבצע בחו"ל יכולים בני הזוג לשמור על עמימות וכאשר הם יגיעו עם התינוק בידיהם, לא יוכלו לדעת כי ההיריון התבצע באופן שאינו שגרתי.

אז ברור כי בני הזוג הם אלו שאמורים לבחור באפשרות המתאימה להם. אך אין ספק כי תמיד כדאי לקחת בחשבון את כל הנתונים עליהם פרטנו לעיל על מנת שההחלטה תהיה בסופו של דבר החלטה חכמה ומושכלת.