שירות פונדקאות זול

מצד אחד להביא לעולם תינוק הינה משימה יקרה מפז, וזאת כי אין משהו שיותר יקר ללב מאשר ילד משלכם, אך מצד שני התלאות שעוברים בדרך ואף המחיר שצריך לשלם עשויים להיות מאוד מאיימים, פשוט כי אין באמת דבר כזה שירות פונדקאות זול, אך כן קיימים שירותים שהם פחות יקרים, יותר איכותיים ויותר תומכים, ועל כן אחת ההחלטות החשובות שיש לבצע, רגע לאחר שמחליטים להביא לעולם ילד באמצעות הליך פונדקאות, נוגעת לבחירת הסוכנות שמלווה את התהליך.

יתרון לצד חיסרון

מי שנמצא מתאים, ישמח לדעת שהוא זכאי לעבור את הליך הפונדקאות כאן בארץ. מדוע? ראשית כיוון שההליך מתבצע קרוב לבית, כך שמושגת יותר שליטה על הנעשה וניתן ללוות את האם באופן יותר צמוד, ושנית כיוון שההליך יותר זול, ואם נדייק הרבה יותר זול – פי 4 יותר! מצד שני, מי שמבקש לעבור את ההליך בארץ יימצא שהוא אינו מתאים לכל אחד (אינו מתאים להורים חד מיניים ולחד הוריים) ואף נחשב יותר סבוך. מסקנה? הדרך קשה אך היעד שווה.

היערכות כספית

גם אם עליתם על מסלול של שירות פונדקאות זול, עדיין חשוב לאסוף מראש את סך הסכום הנחוץ, ולא רק על מנת לצאת לדרך חדשה ומרגשת ברגל ימין, אלא בין היתר גם כיוון שעוד בשלבים הראשונים יש להעביר את סך הסכום לחשבון נאמנות. מנקודה זו ניתן להיות רגועים שסך התשלומים יוזרמו לאם הפונדקאית בהתאם לשלבים שנקבעו בחוזה, וזאת באמצעות נאמן מנהל.

עלויות משלימות

בין אם מדובר בזוג גברים ובין אם מדובר באישה שאינה יכולה להיעזר בביציות שלה, יש להוסיף למשוואת ההוצאות תרומת ביצית, הוצאה שנעה בין 10 ל20 אלף דולר. הוסיפו למשוואה גם הפרייה חוץ גופית ואת עלות ההחזרה של העוברים לרחם, משמע צריך להוציא בערך עוד כ-30 אלף ש"ח. מכאן שאם נחזור לנקודת המוצא, עתה הרבה יותר ברור שאיך שלא בוחנים את הסיטואציה, שירות פונדקאות באופן כללי הוא אינו זול.

לא בהכרח כחול לבן

ציינו שהכי זול לעבור את התהליך כאן בארץ (ההליך עולה בערך כ-220 אלף ש"ח), אך מצד שני גם ציינו שהתהליך בארץ אינו מתאים לכולם והוא יותר מסועף וארוך. אי לכך טוב לדעת שמי שמשתוקק לחבוק ילד יזכה לעשות זאת יחסית בזול גם מעבר לים ובמקרה זה באחד מהיעדים הבאים: הודו, ברזיל, בולגריה, מולדובה, ליטא ואוקראינה, אם כי הודו נחשבת לשם דבר, ואם נדייק, בצפון הודו תמצאו לא מעט נשים שמסכימות לעבור את התהליך יחסית בזול. במקרה זה נהוג לשלם לאם הפונדקאית רק כ-15 אלף דולר, אך אין לשכוח הוצאות נוספות, כגון תשלום לצוות הרפואי ולמתווכחים, כך שבקלות מגיעים לסכום שעובר את ה 100 אלף דולר (בנוסף ל-15 אלף דולר).

שורת הוצאות

לצד העלות שיש לשלם לגוף שמלווה את תהליך הפונדקאות, ולצד התשלום שיש לשלם לאם הפונדקאית, גם חשוב להבין שתמצאו הוצאות נוספות, וזאת עוד לפני שמתחילים לשלם על חיתולים ותחליפי חלב. בין היתר צריך לשלם על ביקורים אצל רופאים, על בגדי היריון, על טיסות, על עלויות לבדיקות ואף על ליווי פסיכולוגי, הן של האם הפונדקאית והן של ההורים העתידיים (בהתאם לצורך). עם זאת, לצד ההוצאה גם ישנה הכנסה, הביטוח הלאומי מעניק החזר (מינורי) בדמות דמי ומענק לידה, כאשר חשוב לדעת שבמקרים מעין אלו הביטוח הלאומי משלם פעמיים: פעם אחת להורה הטרי ופעם שנייה לאם הביולוגית.

חשיבת הרזומה של החברה המלווה

מי שיבקש לצאת לדרך, יגלה שעליו לעבור שני תהליכים כלליים: ראשית עליו לחתום על חוזה מול חברת הפונדקאות, חוזה שבין היתר כולל את שלל הזכויות של ההורים העתידיים, השירותים הכלולים, מחויבות דו צדדית וכדומה, ושנית יש להעביר לחברה מסמכים רפואיים, כאלו שמעידים על המצב הרפואי ועל מיצוי הניסיונות להביא ילד לעולם באפיקים אחרים. לאחר שלב המסמכים, רצוי לבחון כראוי את נושא הכספים, משמע ראוי לוודא מה בדיוק כולל המחיר, מהם שלבי התשלום, האם קיימים תשלומים נוספים שלא הועלו על הפרק וכדומה. מסקנה? חשוב ביותר לוודא רזומה של החברה המלווה.

למה לא לחסוך?

ידוע שתשלום לגוף מלווה מוסיף עלויות ואף כאלו שאינן מזעריות, ועדיין אנשים רבים בוחרים בכך. מדוע? ראשית נציין את הברור מאליו: מי שאינו מנוסה, אינו יודע כיצד לגשת לתהליך והרבה פעמים די בחוסר הידיעה על מנת להסכים לשלם כל סכום לגוף מקצועי. בנוסף, גוף מקצועי מסייע לקצר הליכים בירוקרטים, מראש נמנע מנוכלים וחשוב מכל נחסך זמן רב, התהליך שבו יונח הרך הנולד בידי ההורים הנרגשים מתקצר – פרמטר מאוד משמעותי עבור הורים ששנים מייחלים לכך.

הוצאה אחר הוצאה

גם אם בסוף התהליך מדובר בתינוק מתוק, עדיין חשוב לעשות סדר ולהניח לרגע את הרגש בצד ולהתמקד בפן הפרקטי, בפן הכספי. ובכן למי ועל מה יש לשלם? לאם הפונדקאית, לחברה מקצועית שמלווה את התהליך, לאבחונים פסיכולוגים ופיזיולוגים, לשירותי ייעוץ ומשפט, לחוזה התקשרות בין האם הפונדקאית להורים, להוצאות שוטפות (למשל בגדי היריון ונסיעות), לביטוחים שמיועדים עבור האם, לניהול חשבון נאמנות ואפילו להגשת תיק בוועדה. מכאן שאם מאגדים את סך ההוצאות, מגלים שההליך נע בין 220 אלף לבין חצי מיליון ש"ח – תלוי היכן וכיצד מתנהלים.

משתנים מייקרים

שירותי פונדקאות אינם זולים ויש מגוון משתנים שעשויים לייקר את התהליך, משתנים כגון ארץ היעד, תאומים, צורך בשאיבת ביציות, סוג המרפאה, צרכים נקודתיים של האם הפונדקאית, עלויות עורכי הדין, כמות הטיסות שמבצעים לארץ היעד (של האם הפונדקאית), הזמן ששוהים עקב כך בחו"ל וכדומה. שנסכם? קחו כל פרט בחשבון, היערכו בהתאם ושיהיה הרבה מזל טוב!