איך מחפשים פונדקאית?

יש הרבה זוגות בישראל שמחפשים כל דרך להביא ילד לעולם. לשם כך הם עוברים טיפולים קשים ומייסרים, סופגים אכזבות קשות בדרך, נופלים וקמים ושוב נופלים ומנסים הכול בלי לחשוב על כסף ובלי להתחשב בסבל שלהם. הם כמובן מבקשים שיהיה זה ילד משלהם. הם לא רוצים להיעזר בתרומות זרע או ביציות, הם גם לא רוצים לפנות לאימוץ. אחת הדרכים שעשויות לסייע לזוגות כאלה היא על ידי אם פונדקאית. איך מוצאים אם כזו?

אז ראשית נסביר איך וכיצד תוכל האם הפונדקאית לסייע.

אם פונדקאית היא אישה שאמורה לעמוד בטווח גילאים מסוים, היא אמורה להתאים מבחינה בריאותית ונפשית להיכנס לתהליך כזה והיא כמובן גם צריכה לרצות בכך, מעבר לרצון להרוויח את הכסף. אז איך מוצאים אישה כזו?

פונים אל סוכנות או חברה לפונדקאות

בדרך כלל עובר התהליך דרך חברה מיוחדת המציעה בדיוק את השירות הזה. לא מדובר בהליך הנעשה באופן פרטי. למרות שאפשר בהחלט למצוא לבד אישה המוכנה 'לארח' את ההיריון בגופה ולפנות יחד אתה אל החברה או אל הסוכנות. הדבר אפשרי במיוחד במרכזים שונים בחו"ל שם התהליך הוא הרבה יותר פשוט והרבה פחות מורכב מבחינה פרוצדוראלית.

כאשר פונים אל חברה מסודרת, ייחתם בדרך כלל הסכם מסודר שיכלול את כל הפרטים ואת כל ההתחייבויות של שני הצדדים כך שהם שניהם יוכלו לצאת לדרך מתוך הסכמה הדדית והבנה ברורה לקראת מה הם הולכים.

כל הצדדים מרוויחים

כאשר מדובר באם פונדקאית, מדובר בדרך כלל בהסכם מסחרי לכל דבר.  האישה שתהפוך להיות האם הפונדקאית אמורה להרוויח מהעניין. היא תקבל על כך סכום כסף מכובד ביותר שיסדר אותה לתקופה משמעותית של כמה חודשים טובים או אפילו יותר. מדובר בהחלט בתמורה הגונה שמצליחה לשכנע נשים להיכנס להליך הזה.

נשים רבות רוצות לשהות בבית ולגדל את ילדיהם בנחת, ללא המרוץ סביב העבודה והקריירה. הפונדקאות עשויה לפתור את בעיית הפרנסה בקמרה כזה.

יש נשים שעושות את זה כדי לקנות דירה למשפחה כאשר הסכום של הפונדקאות יהווה ההון העצמי הראשוני אותו הם אמורים לשלם לפני שהם ייטלו גם משכנתא.

יש נשים שעושות את זה כדי לממן אחר כך טיול מהנה לחו"ל לכל המשפחה. יהיו כאלה שיעשו זאת בכדי שתהיה להם היכולת לממן לימודים של הילדים. בכל מקרה, מדובר בהכנסה משתלמת המשכנעת נשים רבות להיכנס להרפתקה הזו.

מי כשירה להיכנס לתהליך כזה?

לא כל אישה תהיה כשירה להיות אם פונדקאית ולבצע את המלאכה עבור זוגות אחרים. כדי לאתר את האישה המתאימה, כדאי מאוד לפנות אל חברה או מרכז רפואי אמין ומוסמך אשר יסנן עבור בני הזוג את האפשרויות וימצא את האם המתאימה באמת. ישנם מרכזים שונים בכל רחבי העולם אשר אלו מציעים את השירות. הקושי לבחור במרכז המתאים הוא לא תמיד קל והלבטים רבים. מצד אחד אנחנו רוצים לעבור את ההליך ליד הבית בלי להרחיק לכת עד לחו"ל. מצד שני אנחנו רוצים שההליך יתקדם מהר ולא נאלץ להמתין חודשים וגם שנים (כמו שעשוי לקרות בישראל…) מצד שלישי קיים הרצון לבצע הליך כזה שהוא לא כל כך מקובל, רחוק מעיניהם הסקרניות של החברים שלנו וקרובי המשפחה, ועדיין לא טיפלנו בנושא העלויות הנמוכות יחסית בחו"ל ביחס לעלויות בישראל. כך שהדילמה היא לא תמיד קלה וההחלטה אמורה להתקבל ביישוב הדעת רק לאחר בחינת כל האפשרויות.

מהם הקריטריונים של האם הפונדקאית?

קיימת רשימה של קריטריונים עבור האם הפונדקאית שתהיה רשאית להיכנס להליך.

  • גיל – גיל האישה אמור לנוע בין 22 עד 39 (כך זה בישראל. יש מקומות אחרים בעולם שם ההגבלה תהיה עד לגיל 35).
  • מצב רפואי – האישה אמורה להיבדק על מנת לוודא כי מצבה הרפואי הינו תקין לגמרי והיא לא סובלת מכל מחלה שעלולה לסכן אותה או את ההיריון היקר.
  • אישה וולדנית – חשוב לוודא כי האישה אכן מסוגלת לשאת היריון וגם ללדת. זה אומר שמדובר באישה שכבר חוותה הריונות ולידות ועברה אותן בהצלחה ללא סיבוכים. (זה כולל – תינוקות בריאים, לידה במועד, לידות ללא סיבוכים ותינוקות במשקלים תקינים).
  • מספר לידות – האישה שמוכנה להיות אם פונדקאית צריכה להיות כזו שלא עברה יותר מארבע לידות. (לידת תאומים נחשבת ללידה אחת כמובן).
  • אישה במצב תקין – האישה אינה נמצאת בתקופה בעייתית או בעת משבר כמו לדוגמא משברים אישיים בעקבות פרידה, גירושין או מחלה של בן משפחה וכדומה.
  • בריאות נפשית – האישה נבדקת גם על ידי צוות פסיכולוגי המברר מהי המטרה של האם הפונדקאית בכך שהיא מוכנה לקחת על עצמה את ההיריון והאם היא בריאה מבחינה נפשית לעבור את כל התהליך על כל מה שכרוך בכך.

האישה חייבת לזכור ולדעת כי היריון שהוא לא שלה, הופך איכשהו את החיים שלה להרבה פחות פרטיים. בני הזוג שהם ההורים המיועדים ירצו להיות מעורבים בתהליך ולעיתים אף לעקוב מקרוב אחר ההיריון המתפתח. לא תמיד זה יהיה נוח ולא תמיד זה יהיה נעים. אך אלו שהולכות לקראת התהליך מתוך הבנה והסכמה, לוקחות את כל הנתונים הללו בחשבון.

ליווי משפטי, תמיכה רגשית וליווי בהתמודדות הבירוקרטית

חברה מקצועית העוסקת בתחום, תסייע לכל הצדדים בכל מה שקשור לעניינים הבירוקרטים שאין להם סוף במדינת ישראל. החברה תעניק את מלוא התמיכה מהבחינה הרגשית לאורך כל הדרך והיא תסייע לשני הצדדים לצלוח את ההיריון בשלום ובשלווה עד כמה שניתן.

בעזרת חברה מקצועית יוכלו כל הצדדים להיות רגועים כי הזכויות שלהם נשמרות והציפיות –יוגשמו.