כיצד לבחור סוכנות פונדקאות בחו"ל

קיימות סוכנויות רבות ברחבי העולם המציעות את שירותי הפונדקאות. חשוב לדעת כי ישנם הבדלים גדולים בין המדינות וגם בין הסוכנויות עצמן. הבחירה בסוכנות אמורה להיעשות מתוך היכרות טובה עם השטח והתאמה מלאה להורים המיועדים.

מה חשוב לבדוק בטרם נכנסים להליך מול סוכנות זו או אחרת?

תהליך מותאם אישית מול מוצר מדף

ישנן סוכנויות המציעות את תהליך הפונדקאות כמוצר מדף. בצורה כזו בוחרים את הסוכנות ואת הקליניקה לפני שבוחרים את האם הפונדקאית. במקרה כזה אין ממש שליטה מלאה על כל התהליך. אי אפשר לקבל מידע מוקדם לגבי משך הזמן שהתהליך אמור לארוך, אין מידע בדבר העלויות הצפויות וכן אין אפשרות לדעת פרטים מלאים לגבי ההיבטים המשפטיים הצפויים כמו גם ההיבטים הביטוחיים של התהליך.

תהליך מותאם אישית לעומת זאת זהו תהליך אותו מתאימים ללקוח בדיוק בהתאם לצרכים שלו. כלומר בהתאם לזמן, בהתאם לתקציב, בהתאם לניהול הסיכונים כמו גם בהתאם להיבטים הביטוחיים והמשפטיים. בתהליך שכזה בוחר הלקוח את כל הגורמים הנדרשים, לפני שהוא מתחייב לגוף כלשהו. הוא בוחר את הפונדקאית, הוא בוחר את התורמת במקרה הצורך, הוא גם בוחר את סוכנות הפונדקאות וגם את המרפאה. כך הוא למעשה שולט על כל הנעשה לכל אורכו של התהליך כאשר הוא יודע מראש את כל הפרטים על הפונדקאית, על מקום מגוריה, הביטוח שיש לה ועוד. כך גם יש לו את כל המידע על התורמת ועל המרפאה כמו גם על אחוזי ההצלחה ועל הגורמים המשפטיים בתהליך.

האם כדאי להתקשר רק מול סוכנות אחת?

חשוב לדעת כי בתהליכים אשר בהם בוחרים את הסוכנות לפני שבוחרים את הפונדקאית, יש להעביר את התשלום לסוכנות עוד לפני שבוחרים את הפונדקאית. התהליך של מציאת הפונדקאית עשוי לארוך אחר כך זמן רב. בין שלושה חודשים ועד לשנה וחצי(!) במהלך אותו זמן כבול המטופל לאותה סוכנות כאשר הוא למעשה לא יוכל לפנות לסוכנות אחרת. בגלל זה הוא גם יתפתה פעמים רבות להתפשר על הפונדקאית הראשונה שתימצא, מתוך חשש מפני תקופת המתנה נוספת. הפשרה עשויה לכלול נקודות משמעותיות ביותר כמו האישיות של הפונדקאית, הכימיה אתה, מקום מגוריה והמרחק מהקליניקה, מצב משפטי אידיאלי וביטוחים של האם הפונדקאית.

על מה יש לשים לב בעת בחירת האם הפונדקאית?

חשוב לשים לב כי:

  • מובטחת החלפה של הפונדקאית במקרה הצורך, ללא עלויות נספות.
  • מובטח אבחון פסיכולוגי עבור האם הפונדקאית.
  • ביקור בית מטעם שירות סוציאלי.
  • אבחונים רפואיים מקיפים.
  • נסיעות לצורך ביצוע האבחונים.

כאשר ישנה התאמה של האם הפונדקאית מבחינת הפרמטרים המינימליים הללו, ניתן להיות רגועים כי התהליך יתבצע בצורה הטובה ביותר.

סוכנות עם ליווי מושלם

חשוב מאוד לשים לב כי מדובר בסוכנות המציעה ליווי מושלם לכל אורך התהליך. ישנן סוכנויות המציעות ליווי צמוד כבר מתחילת התהליך כאשר הם ימתינו לבני הזוג בשדה התעופה. מיד עם הגיעם לאותה ארץ הם ימשיכו וילוו אותם אל המרכז הרפואי המתאים ויעניקו להם ליווי אישי ומסור לכל אורך הדרך.

חשוב לדעת כי הליווי הינו משמעותי ביותר מכמה וכמה סיבות:

  • הליווי האישי עשוי לחסוך כסף.
  • הליווי מאפשר לחוות את חוויית ההיריון בצורה הרבה יותר משוחררת עם הרבה פחות מתח ולחלץ היות ויש מי שמטפל בכל העניינים הטכניים והרפואיים.
  • הליווי האישי מגשר על פערי התרבות כך שהוא מבטיח לכם כי בין הגורמים המקצועיים בסוכנות או בקליניקה תוכלו ליהנות משירות הכי מתאים עבורכם. מתוך אנשי השירות השונים, ניתן יהיה להתאים עבורכם את המטפלים או הרופאים המתאימים לצרכים שלכם.

עלויות

חשוב לדעת כי את העלויות קשה מאוד לשער מראש. אם לא יודעים מי בדיוק יהיו הגורמים אשר מולם נעבוד, מה תהיה העלות של כל אחד מהם ומה מידת הסיכון או מחירה של אי ההצלחה. אנחנו גם לא יודעים מה יהיה התשלום לפונדקאית והאם תהיינה עלויות נוספות (בעקבות מרחק המגורים שלה מהמרפאה, השכר שהיא מרוויחה בעבודתה, היעדר ביטוח וכדומה)

סוכנות מסודרת לא תותיר את בני הזוג עם סימני שאלה. היא תדאג לבנות עבורם פתרון אופטימלי עם תקציב ידוע מראש. התכנית שהם יבנו עבור כל זוג יהיה תוך צמצום סיכונים ומקסום ההצלחה.

בני הזוג יקבלו מידע מלא תוך שליטה מלאה ושקיפות בכל מה שקשור לתשלום הסופי. בלי אותיות קטנות ובלי כוכביות. זה יכלול את עלויות הביטוח, את הפיצויים, את עלויות הסוכנות וכו'

איך זה מתנהל בפועל?

בני זוג המביעים רצון להיכנס להליך היריון עם אם פונדקאית, יצטרכו בראש ובראשונה לחתום על חוזה מול הסוכנות. בחוזה יפורטו הזכויות של ההורים, הסבר על כל התהליך, התחייבויות של שני הצדדים זה לזה וכמובן דרישות של בני הזוג בעניין המסלול אותו הם מבקשים לעבור. על בסיס הסכם זה יוצעו להורים חבילות שירותים אפשריות והם יבחרו בזו הרצויה להם.

בשלב הבא תנסה הסוכנות להתאים את האם הפונדקאית המתאימה. מובן שכל סוכנות יש לה את הרמה אותה היא דורשת ואת רשימת הבדיקות אותן היא מבצעת. בהתאם לכך יהיה גם זמן ההמתנה.

ראוי לציין כי ישראל נמצאת במצב סוציו אקונומי גבוה למדי, לכן אין בה היצע גדול של נשים המציעות את רחמן תמורת תשלום. מסיבה זו ההמתנה בישראל תהיה גבוהה יותר עד שתימצא האם המתאימה.

ההפריה

כאשר נמצאת סוף סוף האם המתאימה ניתן לצאת לדרך. תהליך ההפריה הוא לא מאוד ארוך ואם ההיריון נקלט ניתן איכשהו לנשום לרווחה. ההיריון ילווה על ידי צוות רפואי וההורים יוכלו ללוות את כל התהליך ולהיות שותפים במהלכה.

מיד לאחר הלידה יקבלו בני הזוג המאושרים את האוצר הגדול לידיהם!