מהם המרכיבים המשפיעים על עלות תהליך פונדקאות בחו"ל

הליך פונדקאות עשוי להיות מעצים ומופלא באופן מיוחד אך הוא גם עשוי להיות מייגע מאוד, מתיש ומעל הכול – יקר להחריד. על מנת שבני הזוג יוכלו ליהנות מהתהליך ולצלוח אותו עם מינימום עוגמת נפש ובסכום הנמוך ביותר, חשוב לפנות אל סוכנות שמציעה את החבילה הכי נוחה, הכי בטוחה, הכי משתלמת, עם התמיכה לאורך כל התהליך וגם הכי זולה.

בני זוג שבאים לבדוק את כל הנושא של הפונדקאות עשויים למצוא את עצמם בתוך מערכת מורכבת מאוד. זה מכיל כמובן את הגורמים הפיזיולוגיים היבשים וזה כולל גם את המעורבות הרגשית שעשויה להיות ממש לא פשוטה בהרבה מאוד מן המקרים. אסור לנו לשכוח את המעורבות ההורמונלית שהיא למעשה הכוכבת הראשית בכל הסיפור וקבלנו סיפור שאי אפשר להשוות אותו לשום תהליך אחר שאנשים עוברים. מסיבה זו חשוב כל כך לפנות ולהיעזר אך ורק באנשי מקצוע אשר מיטיבים לטפל בתיקים מן הסוג הזה ויש להם את הניסיון הנדרש לצורך כך.

איך מתבצע התהליך הלכה למעשה?

על פי רוב, בני זוג שבאים לבחון את האפשרות של פונדקאות, עושים את זה אחרי שהם כבר ניסו את כל מה שרק אפשר. הם כבר עברו הרבה אכזבות, הרבה תסכולים וניסיונות רבים שהובילו אותם להגיע להחלטה להרות בעזרתה של אם פונדקאית.

כאשר הם פונים אל סוכנות לפונדקאות, הם אמורים לעבור הליך מסוים עד שהם יוכלו לצאת לדרך. נפרט להלן את עיקרי הדברים ואת הפרטים עליהם מבוסס התהליך.

  • חתימה על חוזה – ההורים שבאים אל המרכז לפונדקאות, אמורים לשבת מול נציגי החברה ולעבור על כל הפרטים שמרכיבים את החוזה. בחוזה מופיע פירוט של כל הזכויות שיהיו להורים על התינוק שייוולד. החוזה מפרט גם את כל המחויבויות המרכיבות את ההסכם בין שני הצדדים. מעבר לכך מפורטים בהסכם כל השירותים, כל הבדיקות הרפואיות, מפורט אופן המעקב אחר ההיריון וכן את כל הליווי הרפואי של התהליך.
  • מסמכים רפואיים – בני זוג שהגיעו למסקנה כי עבורם הדרך היחידה להשיג היריון עובר רק דרך פונדקאות, כבר עברו דרך ארוכה ומייגעת עד שהגיעו לשלב הזה. ברור כי כל מה שעברו יהיה מגובה במסמכים שונים, מסמכים רפואיים ולעיתים אף מסמכים משפטיים. חשוב להצטייד בכל הניירת ובכל המסמכים הרלוונטיים כאשר באים לחתום על חוזה מול הסוכנות.
  • העברת הביציות – על פי רוב, כאשר הכול תקין מבחינת הביציות של האם המיועדת מבקשים בני הזוג כי ייעשה שימוש בביציות שלה. הביציות הללו יעברו הפריה על ידי זרעו של בן הזוג ורק ההיריון יתבצע ברחמה של אישה אחרת. בכל מקרה האחריות היא של החברה והיא זו אמורה לדאוג להעברה הכי בטוחה והכי שמורה של הביציות.

כאשר מדובר בעוברים שכבר הופרו מראש, יהיה צורך במשנה זהירות בשינוע שלהם אל מרפאת הפוריות או הסוכנות המיועדת.

המחיר של כל ההליך

אז נכון שמקובל לומר כי אין מחיר לילד וכל אחד מוכן לשלם כל סכום ובלבד לזכות לחבוק תינוק בריא משלו. הבעיה היא שלא כל מה שאנחנו מוכנים לשלם מעוגן גם מבחינת מציאותית בחשבון הבנק שלנו. מה שאומר שלא פעם מוצאים את עצמם בני זוג נאלצים לגנוז או לפחות לדחות את הגשמת החלום שלהם רק בגלל היעדר משאבים ומצוקה כלכלית. עד כמה עגום שהדבר נשמע, זה פשוט קורה.

אז כאן חשוב לדעת כי אם בררתם על העלויות של התהליך כאן בארץ, זה עדיין לא סוף פסוק. כי העלויות בארץ הן בהחלט גבוהות. יש לכך הרבה מאוד סיבות טובות. בישראל הפרוצדורה היא הרבה יותר מורכבת ומדוקדקת בגלל הרצון לעבור אותו בצורה הכי בטוחה והכי אחראית. מעבר לכך, בארץ המצב הסוציו אקונומי הוא הרבה יותר טוב ביחס למצב בארצות חו"ל. מה שאומר שאין הרבה נשים שמעוניינות 'למכור' את הרחם שלהם תמורת בצע כסף. בארצות מצוקה יש דווקא שורה ארוכה של נשים שמעוניינות לעשות כסף קל יחסית כאשר לא נדרש מהם הרבה יחסית לסכומי הכסף אותם הם ירוויחו תמורת ההליך.

הכסף לא עוצר את התהליך

ישראלים רבים סובלים מקושי להרות. הם מנסים, הם בודקים אפשרויות, הם מתאמצים בכל הכוונים האפשריים אך הם לא מצליחים להגיע לפתרון כלשהו. כאשר הם מנסים לגשש בכיוון של פונדקאות, הם מגלים כי מדובר בסכומי כסף אסטרונומיים ולגמרי בלתי אפשריים.

חשוב לדעת להכיר את האפשרויות המוצעות בסוכנויות השונות בחו"ל כאשר כך ניתן להגיע להיריון ואחר כך גם להורות, בהשקעה לא כבדה מידי.

נוכל לסכם כי הפונדקאות ממש לא חייבת להיות סיפור יקר. אם רק פונים אל הכתובת הנכונה ניתן ליהנות בסופו של דבר מתהליך במחיר סביר לחלוטין שהוא גם ייעשה מהר יותר ביחס להליך בארץ.