מחיר פונדקאות בגרוזיה

הליך פונדקאות הוא הליך שהפך בשנים האחרונות להליך נפוץ מאוד, בעיקר בגלל שהוא פתרון לזוגות גברים חד מיניים שרוצים להביא ילד לעולם אך לא יכולים בצורה טבעית, אך לא רק. יש היום לא מעט זוגות שבוחרים באופציה הזו אם הם לא יכולים להביא ילד לעולם, בעיקר אל מול האלטרנטיבה השנייה שהיא אימוץ.

למה עדיפה פונדקאות על אימוץ? יש כמובן יתרונות וחסרונות לכל דרך שהיא להביא ילדים כשהיא אפשר בצורה טבעית, אך בכל מה שנוגע לפונדקאות אל מול אימוץ, בפונדקאות מגדלים את הילד מהרגע הראשון בו הוא מגיח לאוויר העולם, שלא כמו באימוץ שמתקיים בדרך כלל כמה חודשים אחרי הלידה או בגיל מאוחר יותר של הילד.

בנוסף, בפונדקאות אחד ההורים לפחות יכול להיות עם קשר גנטי לילד. פונדקאות מתקיימת במצב בו האם המיועדת לא יכולה להחזיק הריון מסיבות שונות שיפורטו בהמשך, והאם הפונדקאית היא רק כדי לשאת את ההיריון. הריון פונדקאי יכול להיות מהזרע והביצית של ההורים המיועדים, שעברו הליך הפריה והוחזרו כעוברים לרחמה של האם הפונדקאית, ויכול להיות גם רק עם הזרע של האבא כשהפונדקאית תורמת גם את הביציות שלה להליך, מה שנקרא "פונדקאות חלקית" (בישראל פונדקאות חלקית אסורה, אל מול פונדקאות מלאה שבה האם הפונדקאית רק נושאת את ההיריון ואין לה קשר גנטי לילד, והיא מותרת)

יתרונות הפונדקאות בגרוזיה

לפני שנגיע למחיר הפונדקאות בגרוזיה כמו גם מהן המרכיבים שלו, כדאי שנבין קודם למה ישראלים רבים בוחרים בגרוזיה כמדינה בה יתקיים הליך הפונדקאות. יש כמה הבדלים בין פונדקאות בישראל לבין פונדקאות בגרוזיה, בעיקר בגלל שישראל היא מדינה יהודית והחוקים נשענים בין השאר גם על ההלכה היהודית.

  • הלאום – בישראל פונדקאות מותרת רק במידה והאם הפונדקאית והזוג המיועד להיות הורים הם בני אותה הדת. זה אומר שאם מדובר על זוג יהודי בישראל רק אם פונדקאית יהודייה תוכל להיות בתפקיד. בגרוזיה לעומת זאת אין עניין של דת. כל אחת שעומדת בקריטריונים האחרים יכולה להיות אם פונדקאית מה שאומר גם שהמאגר גדול יותר.
  • זוגות חד מיניים – בישראל, אחד התנאים לאישור של תהליך פונדקאות הוא שההורים המיועדים יהיו בני זוג גבר ואישה. בגרוזיה לעומת זאת הם לא חייבים להיות גבר ואישה מה שמהווה פתרון עבור זוגות חד מיניים גברים שרוצים להביא ילד לעולם ובישראל הם לא יכולים לעשות את זה.
  • פונדקאות חלקית – בישראל כפי שציינו אסורה על פי חוק פונדקאות חלקית. זה אומר שאם ההורים המיועדים רוצים תרומת ביציות מהאם הפונדקאית, זה לא יכול לקרות בישראל. בגרוזיה לעומת זאת זה כן אפשרי, כך שאם הבעיה היא מורכבת יותר וההורים המיועדים רוצים שהאם הפונדקאית גם תתרום ביציות או שמדובר על זוג גברים, זה אפשרי.

אלו רק כמה הבדלים בין פונדקאות בישראל לבין פונדקאות בגרוזיה ויש כמובן סיבות נוספות למה כדאי דווקא בגרוזיה לקיים את ההליך, אם בוחרים שהוא לא יהיה בארץ. בין השאר הסיבות הינן המקצועיות של החברות שעוסקות בתחום בגרוזיה, חברות שעוסקות בתחום כבר שנים ויש להן שיתוף פעולה עם חברות ישראליות.

בנוסף, יש בגרוזיה מרכזים רפואיים ברמה גבוהה מאוד, מרכזים בהם אפשר לעבור את ההליך ולהיות שקטים. כל הבדיקות מתבצעות ברמה גבוהה והרופאים בתחום מומחים, ובנוסף, יש לא מעט רופאים ישראלים שמועסקים בגרוזיה ובעיקר בגיאורגיה, כך שאפשר בלא מעט מקרים להסתדר מצוין עם השפה. זה בהחלט מקל על השהייה במקום ועל ההליך כולו.

מרכיבי המחיר

הגענו לשורה התחתונה בהליך הפונדקאות בגרוזיה שהיא כמובן המחיר. אם נבחן את המחיר נראה שהוא נע סביב ה- 200,000 ₪, אך זו היא כמובן השערה גסה וצריך לבדוק את המחיר המדויק עם החברה הישראלית שתלווה את ההליך ומה הוא כולל. בין השאר המחיר כולל:

  • בדיקות ראשוניות – ההורים המיועדים אלו שלוקחים את הזרע והביצית מהם צריכים לעבור בדיקות רפואיות. הם צריכים להיות מתאימים להליך לפני שבכלל מתחילים אותו, כך לדוגמא אם לאב יש ספירת זרע נמוכה, צריך לשקול תרומת זרע לפני שניגשים להליך עצמו. בדיקות ראשוניות עוברת כמובן גם האם הפונדקאית המיועדת, בדיקות שנוגעות לעברה הרפואי, האם היא נושאת מחלות שונות, מה העבר הרפואי של הקרובים אליה, וכמובן, האם היא כשירה לשאת את ההיריון. כל הבדיקות הללו צריכות להתבצע במכונים ובתי חולים ברמה גבוהה ויש לכך עלול לא מבוטלת.
  • תשלום לאם הפונדקאית – האם הפונדקאית מקבלת כמובן תשלום על עצם זה שהיא מוכנה לקחת על הצמה את ההליך. בנוסף, יש עלויות נלוות כמו הבדיקות שהיא צריכה לעבור במהלך ההיריון, כמו תשלום שכר על אובדן היכולת לעבוד בחלק מהזמן, תשלום על ביגוד שהיא צריכה במהלך ההיריון, תשלום על לינה בקרבת בתי החולים וכדומה.
  • עלויות משפטיות – כל הליך הפונדקאות חייב להיות עם ליווי משפטי צמוד. קודם כל במקום כדי שהכול יהיה חוקי ו"כשר" אך בנוסף, גם בשביל לקבל לאחר מכן את האישורים בישראל. רגע לאחר הלידה צריך להסדיר את מעמדו של הילד או הילדה בישראל וצריך עורך דין מומחה בתחום.
  • החברה המלווה – הליך פונדקאות בגרוזיה מחייב ליווי של חברה ישראלית שתדאג להכול מא' ועד ת'. החברה המתווכת לא עושה את מה שהיא עושה בהתנדבות כמובן.
  • עלות להורים – יש את עלויות הטיסות, השהייה במקום, אוכל, לינה וכל מה שצריך מסביב.

אין ספק שפונדקאות בגרוזיה היא לא זולה, אך היא משתלמת וכדאי מאוד לבחון אותה, בעיקר אם בישראל החוק לא מאפשר במקרים מסוימים.