מחיר פונדקאות הוגן ונוח

החשש של מי שנזקק לשירותי פונדקאית הוא בדרך כלל העלויות הכוללות של כל התהליך. בדיוק לשם כך נועדו תכניות מימון שונות והסדרים כדי לאפשר לכם להיות הורים בהקדם:

למשפחות שזקוקות גם לטיפולי פוריות שונים יש עלויות נוספות שלפני ההריון והלידה, של הטיפולים עצמם, שירותים נלווים וגם מימון התקופות שבהן חיים באי ודאות עד התשובה המיוחלת. גם לפונדקאות יש מחירים שונים וגם בשירות זה יש הבדלים שונים מאדם לאדם וממדינה למדינה. אין דומות העלויות של מי שבוחר בשירותי פונדקאות בארה"ב למי שבוחר בשירות פונדקאות בגיאורגיה, למרות שהתוצאה היא אותה תוצאה.

זוגות ויחידים רבים נרתעים מפנייה לפונדקאות בגלל הניחושים הלא מבוססים על עלויות אלה, ולכן גם נוטים להחמיץ את האפשרויות הסבירות יותר של פונדקאות במחיר הוגן ונוח. יש דבר כזה ויש מי שדאוג לכך, כמו גם מי שדואג לכך שגם עלויות אלה ואחרות לא יטילו עליכם עול כספי כבד מדי. היום אפשרי למצוא תכניות מימון ופריסת החזרי הלוואות נוחות מאוד מתוך הבנה שלכל אדם יש זכות לממש את חלום ההורות שלו, מה גם שבגלל התמשכות ההליך אפשר בהחלט לתכנן בצורה נכונה יותר את העול הכספי. אבל לשם כך יש לדעת בדיוק מה אתם מקבלים תמורת המחיר וכיצד להכין את עצמכם לכך.

מה חשוב לדעת על העלויות הכרוכות בכך?

להלן רשימת כל השירותים שתקבלו בתהליך וההסברים להם. חשוב מאוד לדעת שיש סיבה להתנהלות של הגורמים המטפלים בכך כפי שהם מתמחרים ומנהלים זאת, משום שזוהי הדרך הטובה ביותר מניסיונם לקבל את כוח האדם הטוב ביותר, האנשים הנכונים ביותר לכך וגם את השירותים האיכותיים ביותר שאפשר למצוא. מטבע הדברים, הריון ולידה הם הליך שצופן בחובו גם כך סיכונים מסוימים, ולכן כאשר השלבים כולם מנוהלים ומפוקחים על ידי גורמי מקצוע שונים העלות שלהם מבטיחה תהליך זורם ללא תקלות וללא הפתעות לא נעימות ושיבושים. קחו בחשבון שרבים מהתשלומים הם עמלות או שכר טרחה וטיפול בבירוקרטיה ולאו דווקא ההריון והלידה עצמם.

מה נכלל במחיר הפונדקאות ומה חשוב לוודא?

  • הסכם שקוף, גלוי ומפורט – אבסורדי ככל שיישמע, בדיוק כמו כל עסקה אחרת שאתם מנהלים עם נותני שירותים, חובה לפרט כל מה שתקבלו ולחשוב על זה מראש. בדיוק כפי שאינכם רוצים שביום הקובע יופיעו אנשי מקצוע שיפתיעו אתכם עם בקשת תשלום נוסף שאינו כלול בהסכם רק משום שלא ידעתם לנסח אותו. עמדו על כך שיסבירו לכם כל סעיף ושאלו בדיוק מה קורה כאשר דברים לא ילכו כשורה. זכותכם להיות מוכנים גם לאפשרות שמשהו ישתבש והתהליך יארך זמן רב יותר.
  • הכנת החוזה, ייעוץ וליווי משפטי – זהו אולי הסעיף החשוב ביותר מלבד הליווי הרפואי ובחירת האם הפונדקאית. כל כך הרבה דברים חוקיים ומשפטיים עומדים על הכף, במיוחד כאשר בוחרים בפונדקאות בחו"ל אבל גם בארץ. בישראל יש לדאוג להכנת מסמכים והגשה לוועדת אישור ההסכם, ואז לנסח את ההסכם עצמו ולוודא שכל סעיף בו אינו מקפח לא את ההורים המיועדים ולא את האמא הפונדקאית. כמו כן יש לגשת לוועדה עצמה ולעמוד בתשאול ובבדיקות. כל זה מחייב אנשי מקצוע מהמעלה הראשונה. הייעוץ המשפטי חייב להיות גם מקומי, בארץ הפונדקאית עצמה.
  • בחירת אם פונדקאית – התשלומים לאמא הפונדקאית נקבעים לפי חוק בכל מדינה ובישראל הם אסורים, מלבד תשלומים לכיסוי הוצאות ההריון והלידה והטיפולים. כמו כן, נהוג גם לממן את הטיפול הנפשי לפונדקאית ולילדיה האחרים כדי להתמודד עם המצב וההשלכות שלו. ההוצאות כוללות גם מחיה כשזה נצרך, וכמובן בדיקות, מעקב רפואי, הוצאות נסיעה, מתן חוות דעת רפואית ונפשית, תרופות והטיפולים עצמם. אם יש צורך בסיוע נוסף גם זה עשוי להיכלל בעלויות.
  • תרומת ביצית – לא תמיד זה נדרש אבל ברוב המקרים כאשר מגיעים למצב שבו צריכים שירותי פונדקאות, רוב הסיכויים הם שגם יזדקקו לתרומת ביצית כדי להבטיח הריון ודאי. איכות ביציות של תורמת ביצית נחשבת לטובה יותר במקרה שיש קשיי כניסה להריון ולכן יש כאלה שלוקחים זאת בחשבון.
  • השבחת זרע, תרומת זרע – במקרה שמדובר באמא יחידנית או זרע פגום לחלוטין שלא עזרו לו טיפולי השבחת זרע, יש צורך בתרומת זרע כמובן. במקרה של בעיות פוריות אצל הגבר שאפשר לפתור בעזרת טיפולי השבחת זרע או טיפולים מכניים, גם הם נכללים בעלויות הדרך הארוכה להריון. זה כולל שירותי מעבדה, קליניקה, רופאים ואחיות, וכאשר זה נעשה בחו"ל זה בדרך כלל בקליניקות שהתאימו עצמן למטופלים שבאים מחו"ל, ולכן כוח האדם ייעודי למטרה זו, כולל דוברי אנגלית שגם מתמצאים בבירוקרטיה הישראלית ויודעים בדיוק מה נחוץ.
  • צוותים רפואיים – בישראל או בחו"ל, יש רופאים מומחים ישראלים שמטפלים בכם והטיסות שלהם והטיפול בכם הוא חלק מהעלות. המומחיות הישראלית בפריון מבטיחה לכם טיפול מסור של מקצוענים.
  • ניסיונות החזרה וכישלונות – בדרך כלל מבטיחים שלושה ניסיונות החזרה, כאשר יש אפשרות להחליף פונדקאית גם במקרה שהיא לא תוכל להמשיך. לכן, יש לוודא שבחוזה המשפטי מפורט בדיוק כמה ניסיונות עם כל פונדקאית נכללים בעלות ומה קורה במקרה שזה נכשל. זהו הסעיף החשוב ביותר כי הוא מה שאתם מחכים לו יותר מכל.
  • איתור פונדקאית חלופית – לכל מקרה של פסילה או בעיה רפואית או כישלון החזרה, פונדקאית חלופית היא תמיד אפשרות סבירה. יש לוודא מי בוחר אותה ומי נדרש לכל ההליך, בדרך כלל אנשי המשרד מטפלים בזה בעצמם.
  • החזרת העוברים, ההריון והלידה – לב התהליך והוא זה שדורש את רוב העלויות כמובן, כולל בדיקות ומעקב רפואי ואשפוז.
  • הסדרת רישום היילוד – זהו השלב המשמח ביותר שלאחר הלידה, אך גם הוא כרוך בתשלום אגרות ושכר טרחה, ומי שצריך לטפל בכך בירוקרטית.