פונדקאות בגיאורגיה – דברים שחשוב לדעת

נדמה כי כל מי שניסה לגשש מעט ולאסוף מעט מידע בנושא הפונדקאות, גילה כי גיאורגיה זהו מקום המציע יותר מכל מקום אחר בעולם, את האפשרות לבצע את התהליך בצורה מהירה, בטוחה וגם לא יותר מידי יקרה.

ננסה ללמוד מעט אודות פונדקאות בגיאורגיה.

הליך הפונדקאות הוא הליך מורכב הדורש התאמה של האם הפונדקאית לדרישותיהם של ההורים המיועדים. כמו כן, חשוב שיהיה תיאום ציפיות בין שני הצדדים עם גמישות מצדם לבוא זה לקראת זה.

בישראל, התהליך מורכב מהרבה מאוד פרוצדורה ובירוקרטיה ולעיתים אורך הרבה זמן עד שבני הזוג יכולים בכלל להיכנס לתהליך. עשויות לחלוף שנים עד שהם יזכו לראות ילד ביולוגי משלהם.

מסיבה זו יש רבים הפונים דווקא למדינות הסמוכות שם הם זוכים למענה הרבה יותר מהיר.

מה מציעה גיאורגיה? האם לא מדובר במקום רחוק מידי עבור הישראלים ולמה בכל זאת כדאי לבצע דווקא שם את ההליך? כל התשובות לכל השאלות – בהמשך.

מה מציעה גיאורגיה?

בגיאורגיה ישנם מרכזים מיוחדים העוסקים בדיוק בזה. הליכי פונדקאות לזוגות הכמהים להביא ילד לעולם ואין להם את הדרך לעשות זאת בצורה הרגילה והטבעית. הסוכנויות הללו עוסקות בכל מה שכרוך בהליך המורכב והן מציעות את כל מה שצריך לצורך כך בצורה מסודרת. בני זוג המגיעים לארץ לא מוכרת, עשויים לחוש מבולבלים. הן מהשפה שאינה מוכרת להם, הן מהאזור הזר שאינו מוכר להם והן בגלל השוני המהותי באופי המדינה ואופי המקום באופן כללי. גם ההתנהלות מול גורמי הרפואה שונה ולמעשה כל זה עשוי לגרום לרתיעה ולחששות מוצדקים.

הסוכנויות מודעות לכל אלו ועל כן הן מציעות ליווי מלא וצמוד לאורך כל הדרך. יש כאלה שימתינו לבני הזוג כבר בשדה התעופה והם יקבלו את פניהם. הם ילוו אותם עד למקום בו הם ישתכנו במהלך התקופה הקרובה, ילוו אותם למרפאות השונות, לבדיקות ולטיפולים הנדרשים ויעניקו את כל התמיכה הנדרשת. תפקידם לא יסתיים בכך. הם ילוו את בני הזוג לאורך כל התהליך, עד להשגת ההיריון הנכסף. הם יסייעו בשמירה על התקשורת מול האם הפונדקאית, ידווחו על מועדי הבדיקות השונות וכמובן ימשיכו וילוו את בני הזוג לקראת הלידה. לאחר הלידה הם יסייעו לבני הזוג בכל ההליך הבירוקרטי של רישום הילד על שמם והעברתו לארץ בצורה חוקית ומסודרת.

האם לא מדובר באזור מרוחק מידי עבור הישראלים?

יש כאלה השומעים את המילים – חוץ לארץ, ונרתעים. הם לא רוצים להתנתק מכל מה שיש להם בארץ, לעזוב את מקום העבודה שלהם למשך תקופה, לעבור להתגורר באזור זר ולא מוכר הדורש שעות נסיעה ארוכות לכל כיוון.

אז כאן חשוב לנו לציין עובדה חשובה שהיא אולי לא ידועה לכולם. המרחק של גיאורגיה מישראל אינו מרחק גדול. מדובר בכ-שלוש שעות טיסה כאשר תוך זמן קצר ממש נמצאים במקום. אז גם אם יש צורך להגיע לגיאורגיה במהלך התהליך מספר פעמים. הטיסה היא מהירה ונוחה ותוך שעות ספורות כבר נמצאים שם.

הישראלים מעדיפים את גיאורגיה

ישנם הרבה מאוד סיבות המניעות את הישראלים להעדיף דווקא את גאורגיה.

נמנה את חלקן.

תהליך מהיר – התהליך הצפוי בגיאורגיה הוא תהליך הרבה יותר מהיר ביחס לכל מקום אחר בעולם ובמיוחד בישראל. בגיאורגיה עשויים בני הזוג למצוא את עצמם מהר מאוד כאשר ההיריון יוצא לדרך וכעבור תשעה חודשים הילד המיוחל כבר יהיה בחיקם.

יש לכך כמה וכמה סיבות. בישראל המצב הסוציו אקונומי שפיר ביחס למצב באזור גיאורגיה. מסיבה זו די קשה למצוא בישראל אישה שתהיה מוכנה 'להשכיר' כביכול את רחמה למען בצע כסף. בגיאורגיה לעומת זאת הצרכים שונים, המצב הכלכלי קשה הרבה יותר וישנן הרבה יותר נשים שמוכנות להיכנס לתהליך כזה.

עובדה זו משפיעה במידה משמעותית על משך זמן ההמתנה. באופן כזה התהליך כולו יוכל להתקדם מהר יותר.

מלבד זאת יש את הבירוקרטיה המורכבת שבישראל המערימה לא מעט קשיים על בני הזוג כאשר למעשה המטרה היא לא פעם לבטח כי המהלך כולו יהיה הכי בטוח מבחינה רפואית. אך זוגות רבים מוכנים להסתמך על הצוותים הרפואיים בגיאורגיה ובלבד שהתהליך יתקדם מהר יותר.

שמירה על פרטיות – בני זוג רבים לא רוצים לחשוף את העובדה כי הילד נולד באמצעות אם פונדקאית. הם גם לא רוצים לפגוש את האם הפונדקאית לאחר הלידה. הם מעדיפים לחסוך את מערבולת הרגשות שעשויה להתעורר כאשר האם הנושאת תראה את הילד במהלך שנות גידולו. כאשר ההליך מתבצע בגיאורגיה, כמעט ואין סיכוי כי יהיה איזשהו קשר או יתרחש מפגש לא רצוני בין הצדדים.

מחיר – המחיר בגיאורגיה הוא זול במידה משמעותית ביחס למחירים אותם נדרשים לשלם ההורים המיועדים בישראל. ברור כי כולם מעדיפים לשלם פחות אם התמורה תהיה אותה התמורה. במיוחד אם כל הדרך תהיה קצרה ומהירה יותר ללא כאב ראש מיותרים.

איך מתנהלת הפרוצדורה בגיאורגיה?

לפני הכול אמורים בני הזוג לשבת עם האם הפונדקאית ולחתום אתה על חוזה מסודר. הצדדים יתחייבו כל אחד את ההתחייבויות הנדרשות ורק לאחר מכן ניתן יהיה לצאת לדרך.

ישנם מקרים אשר בהם יהיה צורך להחליף את האם הפונדקאית בגלל הניסיונות שלא הצליחו.

לאחר שההיריון נקלט, יוכלו ההורים להיות בקשר רציף עם האם הנושאת באמצעי התקשורת הקיימים. הם כמובן יוכלו להיות נוכחים בזמן ביצוע בדיקות משמעותיות ובאופן כללי הם יוכלו ללוות את ההיריון. האם הנושאת תהיה במעקב קפדני הדוק כראוי להיריון יקר כזה.

לאחר הלידה יקבלו ההורים את התינוק לידיהם והוא יירשם על שמם בתעודת הלידה.