פונדקאות בינלאומית בזול

זוגות ויחידים שרוצים להוליד תינוק משלהם מצאו זה מכבר את הפונדקאות בחו"ל כפתרון מצוין ונגיש, כאשר הפונדקאות בארץ אינה זמינה להם. מה צריך לדעת על כך? כל מה שצריך לדעת במאמר הבא:

הפונדקאות עלתה לכותרות השנה בגלל שינויים בחוק שמיטיבים עם נשים וזוגות על חשבון זוגות חד מיניים ויחידים, ומכיוון שכך, נוצרו קשיים רבים בפני יחידים וזוגות להגשים את חלומם בישראל. זאת הסיבה שבגלל פונדקאות בינלאומית עשויה להיות הפתרון היעיל והזול לכך, ואכן, אנחנו מגלים שרבים בוחרים בפתרון זה תוך כדי דילוג על המכשולים הבירוקרטיים בישראל.

עם זאת, חובה לדעת כי לפונדקאות יש לא מעט שיקולים שיש לקחת בחשבון, במיוחד כשהיא מתבצעת בחו"ל, ויש להכין את עצמכם כראוי רגשית ולא רק רפואית. זהו הליך שחובה לעשות עם מומחים שיש להם ניסיון רב והרשאות חוקיות לעסוק בכך בגלל הסיבות שנפרט להלן, ולהבטיח את עצמכם מפני דרמות ועגמת נפש ואובדן כספים רבים. יש לזכור שהמטרה היא ילד משלכם, בריא ורשום על שמכם חוקית, ולהבטיח גם את שלום האישה הנשאית ותקינות ההליך.

מהי פונדקאות?

פונדקאות היא נשיאת עובר מרגע הזרקתו לרחם ועד הלידה על ידי אישה שהיא אינה אמו הביולוגית. כך, אפשר לפתור בעיות שונות של פריון הגבר והאישה ולעקוף את מכשול הכניסה להריון וההריון עצמו במקרים שבהם זה אינו אפשרי על ידי האמא המיועדת. ההליך מתאפשר הודות לחידושים טכנולוגיים בתחום הרפואה, שמשיגים הפריה מחוץ לרחם והחדרתו לכל רחם מתאים, כדי להבטיח הריון ולידת תינוק חי ובריא.

פונדקאות מתקיימת אך ורק בהסדר חוקי וקביל משפטית שבין ההורים המיועדים לגדל את התינוק לבין האם הנושאת את העוברים, ולכן יש לדואג להסדר נשיאת עובר בשמו הרשמי. בפשטות, מדובר באישה שעוברת את ההיריון במקום האמא המיועדת, מטעמים אלטרואיסטיים בעיקר. כך זוכים זוגות ויחידים רבים למתנת ההורות שנמנעת מהם בגלל טעמי בריאות ואיסורים רפואיים, ולאישה הפונדקאית שעושה זאת מטעמים הומניטריים זוכה לסיפוק שבהענקת אושר זה.

אם זה כל כך נפלא מהי הבעיה?

מטבע הדברים, גם בתחום הפונדקאות יש אנשים שמנסים לנצל לרעה את האפשרות להרוויח כסף רב על ידי מסחר בעוברים ובנשים שיסכימו לעשות זאת תמורת שכר, ולכן חל איסור חוקי על פונדקאות במדינות רבות בעולם. נוסף על כך, הסדר עוברים חייב להיות קביל משפטית ומחייב גם את האמא הנושאת וגם את ההורים המיועדים, כדי למנוע כל כשל מעשי או משברים כלשהם במרוצת ההריון ולאחר הלידה. עוד מחייב החוק לוודא שבישראל לא נעשה הדבר למען בצע כסף ולכן יש מגבלות על הסכומים שמותר לשלם לאמא הנושאת, שלא למטרת מימון הוצאות הטיפול בה במהלך ההיריון ולאחר הלידה.

בישראל היא מותרת רק בכפוף למגבלות ולהליכים בירוקרטיים ממושכים בוועדת למתן היתר מיוחד לכך שהוקמה במשרד הבריאות. המטרה של הקמת הוועדה והגבלת התהליך טובה בעיקרה. היא מיועדת להבטיח שהנשים הנכונות בלבד יעברו את הליך הפונדקאות.

למה דווקא בחו"ל?

כאמור, בישראל יש מגבלות רבות על הסכמי נשיאת עוברים, בעיקר בנוגע לנשים שיכולות לשאת אותם ובעיקר בגלל היבטים הלכתיים. בחו"ל (במדינות מסוימות) זה לא קיים והמגבלות היחידות הן מגבלות בריאות נפשית וגופנית וחובה חוקית, כמובן. חובה גם שמי שיסדיר את החוזה יהיה משפטן מנוסה בתחום זה כדי למנוע כל ניצול לרעה הן של הפונדקאית והן של ההורים המיועדים. ליווי משפטי כזה מונע טרגדיות ודרמות ומבטיח לכם הליך מסודר וחלק, לפחות ללא בעיות בתחום זה.

אין הבדל מבחינת הקריטריונים לבחירת אמהות פונדקאיות, אבל כמובן שהיצע גדול יותר ומותר מבחינה הלכתית. כל שנותר לעשות הוא לבחור את המדינה שבה תרצו לעבור את ההליך, וזה כרוך בשיקולים שונים של מחיר, מרחק, העדפות אישיות ונוחיות להגיע לשם ככל האפשר וללוות את ההיריון עד הלידה.

מה צריך לדעת לפני שפונים לפונדקאות בחו"ל?

  • מוכנות רגשית – לפני הכל, דמיינו את ההליך שייעשה ברובו בשלט רחוק ובהכוונה של גורמי מקצוע שנמצאים שם ואתם כאן. מעבר לעבודה שזה מאתגר בכל מקרה לעבור הריון פונדקאי, חשבו על ההשלכות של המרחק והסבלנות והאמון שנדרשים כדי לעבור זאת בהצלחה. זאת גם הסיבה שלמדינה שבה זה יקרה יש חשיבות, לפי היכרותכם עם התרבות המקומית או ההעדפה האישית שלכם.
  • ייעוץ משפטי – לפני שניגשים להסדר נשיאת עוברים עליכם לדעת במה זה כרוך וזה כולל לא רק את בחירת הפונדקאית, אלא גם שלבים נוספים אם צריך כמו השגת תרומת ביצית. כמו כן, יש לדעת בדיוק איך עוברים את הרישום החוקי של היילוד כילדכם, ויש להבטיח שגם לכם מותר לעבור פונדקאות במקרה שמדובר בחד מיניים, משום שלא כל מדינה מתירה זאת.
  • עלויות כספיות – יש מדינות יקרות יותר ויש פחות. בכל מדינה יש גם מגבלות או אפשרויות שונות למחיר ההליך, וזכרו שמשלמים לא רק למי שמסדיר את ההליך ביניכם, אלא גם למסמכים המשפטיים, לבדיקות, לצרכים של הפונדקאית, לתרופות ותוספים ולפעמים גם להבטיח מגורים נאותים. אם תרצו להיות קרובים מאוד לשם, תצטרכו לברר גם עלויות שהייה ולהבטיח לעצמכם אשרות שהייה עד הלידה ובזמן רישום היילוד.

באילו מדינות אפשר לעבור פונדקאות?

יש כמה מדינות בעולם שמאפשרות פונדקאות וחלקן מאוד פופולריות בקרב ישראלים, כך שזה עובד לטובתכם. זה קורה בעיקר משום שכבר היו שם לפניכם ויצרו תשתיות של אנשים מקצוע ומרפאות ויש גם אנשי קשר שהתמחו בכך. זכרו שמדינות אלה מסדירות זאת בחוק ולכן הסיכויים לסיבוכים משפטיים מועטים עד אפסיים. המדינות שמתירות פונדקאות לישראלים הן: גיאורגיה, קנדה, רוסיה, אוקראינה, קליפורניה בארה"ב. בכל מדינה כזאת יש יתרונות וחסרונות כמובן, וכל שעליכם לעשות הוא לקבל את הייעוץ המלא ביותר כדי לבחור.