שירות פונדקאות בחו"ל

פונדקאות אחת מה-"המצאות" האנושיות ביותר של העידן המודרני. היכולת של אישה אחת לסייע לשנייה להביא ילד לעולם היא מדהימה, אם כי יש לא מעט שאלות אתיות ומוסריות ובעולם היהודי גם הלכתיות, בעניין. פונדקאות היא נשיאת עובר ברחמה של אישה שלא עומדת להיות האמא העתידית, מה שיכול להתקיים בשני אופנים.

יש פונדקאות חלקית מה שאומר שהאם שנושאת את העובר תורמת גם ביציות שלה מכיוון שלאם העתידית אין ביציות או שיש לה כל בעיה אחרת שמונעת ממנה לעשות שימוש בביציות שלה, ובהפריה חוץ גופית מתבצעת ההפריה עם הזרע של האבא, ויש פונדקאות מלאה שבה לאם הפונדקאית אין שום מעורבות גנטית והיא רק זו שנושאת ברחמה את העובר לאחר שבוצעה הפריה חוץ גופית והעובר הוכנס לגופה.

פונדקאות יכולה להתקיים בישראל אם כי יש לא מעט הגבלות. יש גם אפשרות לבצע הליך פונדקאות בחו"ל מה שלא מעט זוגות בוחרים בה כמו גם זוגות הומוסקסואלים שבישראל לא יכולים כיום לבצע הליך פונדקאות, ולכל מדינה יש את החוקים שלה כמו גם המחירים שלה. פונדקאות היא עניין מורכב הן נפשית, הן פיזית ועם עלות כלכלית גבוהה מאוד. אז הנה קצת מידע על שירות פונדקאות בחו"ל על היתרונות והחסרונות שלה כמו גם קצת על טווח המחירים שמציעים בחו"ל.

יתרונות

לפונדקאות בחו"ל יש לא מעט יתרונות והנה כמה מהם:

  • אפשרות לפונדקאות חלקית – זה אומנם תלוי מדינה ואף בתוך ארצות הברית יש מדינות שבהן זה מותר לעומת מדינות שבהן זה אסור, ומדובר כמובן על האופציה של פונדקאות חלקית. פונדקאות חלקית כפי שציינו היא פונדקאות + הביציות של הפונדקאית שתורמת או מוכרת אותן, מה שאסור בתכלית האיסור בישראל. מי שלא הקפיאה ביציות ואין לה תורמת ביציות בישראל, יכולה לפתור את זה בחו"ל במדינות מסוימות עם פונדקאות יחד עם ביציות של הפונדקאית.
  • לא חייבים להיות זוג גבר ואישה – בישראל, פונדקאות מאושרת רק לבני זוג שהם גבר ואישה, ויחידים כמו גם זוגות גברים חד מיניים לא יכולים לבצע הליך פונדקאות. בחו"ל יש לא מעט מדינות שמאפשרות לבני זוג גברים להגיע ולבצע את הליך הפונדקאות.
  • לא חייבים מאותה הדת – עוד הגבלה שיש בישראל לפונדקאות היא שההורים המיועדים והפונדקאית יהיו בני אותה דת. זה לא קיים במדינות אחרות כך שקל יותר למצוא אם פונדקאית.
  • הגבלות נוספות – בישראל יש עוד כמה הגבלות שלאו דווקא יש במדינות אחרות בעולם כמו מקסימום שני הריונות כפונדקאית ולפחות ילד אחד שיש כבר לפונדקאית, מה שלא קיים במדינות רבות. שוב, האפשרויות רבות יותר למציאת אם פונדקאית.

חסרונות

לפונדקאות בחו"ל יש מעט חסרונות והנה הם:

  • רחוק מהמשפחה – הליך פונדקאות הוא הליך מורכב עבור ההורים שמיועדים שצריכים לא פעם תמיכה נפשית מבני משפחה וחברים. כשהיא בחו"ל, זה רחוק יותר מהלב, כשהיא בארץ, זה קל יותר.
  • בירוקרטיה – הבאת תינוק מחו"ל לאחר לידה כרוכה בלא מעט בירוקרטיה בעיקר בשביל להוציא לו דרכון ולהוכיח שהוא הילד של הוריו החדשים. כשהפונדקאות והלידה הם בישראל, זה יותר פשוט.
  • מחיר – לא פעם המחיר גבוה יותר, בטח כשמכניסים לחישוב גם טיסות, זמן שהייה בחו"ל וכדומה.

ממה מורכבת עלות פונדקאות בחו"ל?

פונדקאות בחו"ל כרוכה בלא מעט הוצאות, ואסור להתבלבל כשרואים מחיר שהוא זול יותר מאשר בארץ, מכיוון שיש לא מעט הוצאות נלוות. הנה כמה מההוצאות הללו שיש בפונדקאות בחו"ל:

  • תשלום לאם הפונדקאית ולתורמת הביציות – התשלום העיקרי הוא לאם הפונדקאית כמו גם לתורמת הביציות המקומית. לא הכול משלמים מראש ויש הסדר מסוים עם הסוכנות שמתווכת, אך בסופו של התהליך ורגע אחרי הלידה יהיה צורך להשלים את התשלום במלואו. השלום הוא על עצם הפונדקאות, על היכולת והקושי להחזיק הריון של מישהי אחרת.
  • הוצאות נלוות לאם הפונדקאית – יש סוכנויות בהן צריך לשלם על ההוצאות הנלוות לאם הפונדקאית. כך לדוגמא במהלך ההיריון ממדי גופה משתנים והיא צריכה ביגוד מתאים, אם היא צריכה להתארח בסמוך לבית חולים גם את זה צריך לשלם וכדומה.
  • תשלום לקליניקה בה מתבצע המעקב – במהלך ההיריון צריכה האם הפונדקאית להיות במעקב רפואי ולבצע בדיקות שונות, בדיקות שצריך לשלם עליהן. את הבדיקות הללו היא תבצע בקליניקה מקומית ועל הקליניקה הזו ההורים המיועדים צריכים לשלם.
  • תשלום לסוכנות – הליך פונדקאות בחו"ל מתחיל עם פנייה לסוכנות שמתווכת, וחשוב כמובן לוודא שזו סוכנות מאושרת ושהיא עושה את הכול בהתאם לחוק המקומי ועם כל הזהירות הרפואית הנדרשת. סוכנות כזו לוקחת כסף קודם כל על עצם הגישה למאגרי המידע שלה, מאגרים בהם יש מועמדות לפונדקאות, ולאחר מכן על התחלת הטיפול, על שאיבת הביציות והזרע וכדומה. לכל סוכנות יש את רמת המעורבות שלה בהליך והתשלום הוא בהתאם לזה.

למה כדאי לעשות את זה בליווי עורך דין שמתמחה בתחום?

הליך פונדקאות בין אם הוא בארץ ובין אם הוא בחו"ל הוא הליך מורכב, כשהמורכבות מתחילה עוד לפני שמתחילים את ההליך ומסתיימת לאחר הלידה עם רישום של הילד בארץ לאחר שבוצעו כל הבדיקות הדרושות והתקבלו כל המסמכים הרלוונטיים. הליך פונדקאות הוא הליך שדורש ייעוץ משפטי לכל אורך הדרך כמו גם טיפול במסמכים השונים, וזו הסיבה שצריך משרד עורכי דין שיטפל בכל אלו, שילווה את ההליך ויסייע להורים המיועדים כמו גם לפונדקאית אם יש צורך בכך, אם הפונדקאות היא בחו"ל אתם צריכים לוודא שהוא אכן מכיר את התחום ויש לו ניסיון, ובעיקר, שהוא כבר ליווה הליכים מעין אלו ועדיף שזה יהיה באותה מדינה בה אתם עומדים לבצע את הליך הפונדקאות.