כמה עולה פונדקאות?

כמעט כל אדם רוצה להיות הורה. זה ייצר טבעי, הרצון להמשכיות, הרצון להשאיר חותם בעולם. לשמחתנו, רוב רובה של האנושות יכולה להביא ילד לעולם בדרך הטבעית.

אבל יש לא מעט מקרים בהם אי אפשר להביא ילד לעולם בדרך טבעית. זה יכול להיות במצב בו יש זוג חד מיני שלא יכול להביא ילד לעולם, יכול להיות יחידים שלא יכולים ללא פרטנר להביא ילד לעולם, ויכול להיות גם מצב בו בני זוג גבר ואישה לא יכולים להביא ילד לעולם בדרך טבעית בגלל סיבות שונות.

כשהבעיה היא אצל הגבר, כשיש בעיית פוריות שלא ניתנת לפתרון בדרך כלשהיא, יש את האפשרות של תרומת זרע או אימוץ. בני הזוג מחליטים מה מתאים להם אבל בכל מקרה האישה יכולה להיכנס להריון ולכן פונדקאות לא מתאימה במקרה כזה.

פונדקאות היא פתרון כשיש בעיה אצל האישה. זו יכולה להיות בעיה פיזית ויכולה להיות בעיה נפשית, כשהתוצאה שלהם היא שהאישה לא יכולה לשאת הריון מכל סיבה שהיא. זה יכול להיות בגלל שנפשית היא לא מסוגלת לשאת הריון, זה יכול להיות בגלל הפלות חוזרות של האישה, זה יכול להיות שאין לה ביציות או שחלות, זה יכול להיות בגלל סכנה כלשהיא לאישה אם היא תהיה בהריון או מסיבות אחרות.

פונדקאות היא גם פתרון לגברים חד מיניים שמחליטים להביא ילד לעולם מה שלא יכול כמובן לקרות בדרך טבעית. הם מוצאים אם פונדקאית ואחד מהם תורם את זרעו לתהליך, וכך הם מביאים ילד לעולם.

תהליך הפונדקאות

פונדקאות היא תהליך ארוך ודי מייגע, את התוצאה שלו היא מדהימה ששווה כמובן את כל מה שעוברים בדרך. היא מתחילה עם מציאת חברה שתלווה את התהליך, מכיוון שיש לו לא מעט היבטים טכניים, רפואיים וכמובן משפטיים. לאחר מכן מתחילים באיתור אם פונדקאית, מישהי שתסכים להיות בהריון עבור ההורים המיועדים.

כאן חשוב לציין שיש שני סוגים של פונדקאות. יש פונדקאות מלאה שזו פונדקאות בה לאם הפונדקאית אין קשר ביולוגי עם העובר. היא מקבלת את הזרע והביצית בתהליך הזרעה מלאכותי והיא רק זו שנושאת את ההיריון. לעומת פונדקאות מלאה יש פונדקאות חלקית, פונדקאות בה האם הפונדקאית לא רק תורמת את הגוף שלה להיריון אלא גם תורמת את הביציות שלה. זה הופך אותה לאם הביולוגית של הילד מה שהופך את כל העניין להרבה יותר מורכב. בישראל, פונדקאות חלקית אינה מותרת על פי החוק.

לאחר מציאת אם פונדקאית וחתימה על כל ההסכמים, יש את תהליך ה-IVF, התהליך בו האם הפונדקאית עוברת הזרעה מלאכותית על מנת שהיא תיכנס להריון. לאחר מכן יש את ההריון עצמו שכולל כמובן את כל הבדיקות הרלוונטיות במהלכו, ובסופו של דבר מגיעה הלידה. לאחר הלידה ההורים המיועדים מקבלים את הילד ורושמים אותו כילדם, ויש כמובן הבדלים בין פונדקאות בישראל לבין פונדקאות בחו"ל בכל מה שקשור לחוקיות של הדברים ולרישום שלהם.

וכמו כל דבר בעולם, גם פונדקאות עולה כסף ולא מעט. יש כמה מרכיבים לעלות הפונדקאות שכדאי להכיר.

עלות הפונדקאות

יש פונדקאות בחו"ל ויש פונדקאות בישראל, כשיש כמובן הבדלים משמעותיים במחירים. ככלל, פונדקאות בישראל היא יקרה יותר, אך צריך כמובן לבדוק בכל מדינה ומדינה. כשמדובר על פונדקאות בחו"ל מה שקורה יותר מאשר פונדקאות בישראל (בין השאר בגלל חוקים שונים שלא מאפשרים להיכנס להליך פונדקאות – גברים חד מיניים למשל) העלויות מורכבות מהדברים הבאים:

  • איתור הפונדקאית המתאימה. בדרך כלל יש מאגר פונדקאיות לחברה תומכת בחו"ל במדינת היעד, חברה שעובדת עם החברה הישראלית ונותנת לה את שירותיה. איתור פונדקאית הוא לא רק איתור של אישה שרוצה לעבור את הליך הפונדקאות, אלא גם אישה שעברה את כל הבדיקות הרפואיות שמאשרות שהיא אכן יכולה לשאת הריון ויכולה כמובן גם להביא ילד בריא לעולם.
  • ייעוץ משפטי – ייעוץ משפטי צמוד הוא חובה בפונדקאות בעיקר בחו"ל. יש קודם כל את החוזה בין ההורים המיועדים לבין האם הפונדקאית, יש וידוא שהחברה המלווה מספקת את כל השירותים שהיא התחייבה אליהם, יש את הסדרת מעמדו המשפטי של התינוק ועוד עניינים משפטיים אחרים שעולים לא מעט כסף.
  • מעקב הריון – על מנת שהאישה תעבור את ההריון והכל יהיה בסדר, יש צורך במערב הריון צמוד. זה אומר בדיקות דם ושתן, זה אומר שקיפות עורפית, חלבון עוברי, אולטרסאונד ועוד בדיקות רבות אחרות שגם אותן צריך לממן.
  • פיצוי לפונדקאית – הפונדקאית עושה את מה שהיא עושה בשביל לקבל כסף. זו העלות העיקרית בהליך, עלות שלא כוללת רק את הפיצוי על עצם הפונדקאות אלא גם תשלום על המחיה במהלך ההריון מכיוון שהיא לא יכולה לעבוד, תשלום על הביגוד שהיא צריכה, עלה אוכל שלה, על לינה ליד בית החולים אם יש צורך בכך וכל מה שהיא צריכה על מנת לעבור את ההריון.
  • שהייה בחו"ל – כשהפונדקאות היא בחו"ל היא דורשת הוצאה כספית לא קטנה. יש את הטיסות לחו"ל שעולות בהתאם למדינת היעד, יש את השהייה בבתי מלון, בדירה שכורה או בכל מקום אחר.

אין ספק שפונדקאות היא הליך לא זול. אבל יש היום שיטות מימון לפונדקאות וכמו בכל דבר, אפשר למצוא את הפתרון הטוב ביותר. בסופו של דבר כשהילד מגיע לעולם, שום סכום לא מערער את זה. זה חלומם של זוגות ויחידים רבים, חלום שאפשר להגשים.