עלות פונדקאות בחו"ל – ממה מורכבת העלות ובמה אפשר לחסוך

פונדקאות היא לא רק מסע ארוך שמאתגר את הגוף והנפש כי אם גם את חשבון הבנק, ולכן הוא דורש היערכות כספית. מרכז “סטורק סרוויס” לפונדקאות מקדיש תשומת לב לא רק לתהליך הרפואי כי אם גם לכל ההיערכות הכספית שנדרשת מכם. אנחנו יודעים שהעלויות גבוהות ואי הוודאות גדולה, ולכן אנחנו רוצים ללוות אתכם גם בהכנות ובהתמודדות המאתגרת הזאת.

אנחנו יודעים היטב מהניסיון רב השנים שלנו היכן אפשר לחסוך בעלויות והיכן כל שקל הכרחי וחיוני, ולכן השירות שלנו עוזר לכם הרבה יותר לעשות את זה נכון ועם אופק כספי. מעטפת הייעוץ המקצועי שלנו תעזור לכם לצייר את התמונה השלמה לשנים הקרובות של תהליך הפונדקאות, וכל מה שכרוך בכך, כולל תרחישים לא צפויים. מומלץ לנסות את הייעוץ שלנו כדי להבין איך אתנו אפשר לעבור הכל בשלום עד הגשמת חלומכם בהצלחה.

כיצד לגשת לתכנון התקציב שלכם לפונדקאות?

פונדקאות היא שם כולל לתהליך שבו אישה אחרת נושאת את העובר ואת ההריון, ויש בו מרכיבים קבועים ומשתנים. כשאנשים מקבלים את הערכת מחיר התהליך הם לא יודעים לפרק אותו למרכיבים שלו בדרך כלל, ולהבין מי מקבל מה ועל איזה שירות. השירות מתחלק באופן כללי לשירותים שניתנים לפני החזרת העוברים ותחילת ההריון ולשירותים לאחר מכן. לפני ההריון יש לבדוק משפטית וחוזית כל מה שנחוץ, לבדוק אתכם בדיוק מה אתם צריכים ואם יש שלבים שאינם חיוניים בדרך להריון, כמו תרומת ביצית או תרומת זרע, ורק אז להתחיל לדבר על המרכיבים הקבועים כמו תשלום שכר לפונדקאית. כשמבינים גם מהם מרכיבי מחיר פונדקאות בגיאורגיה יש סיכוי לחיסכון בעלויות וזה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות, כדי להקל עליכם.

ממה מורכבת עלות הפונדקאות?

כאמור יש מרכיבים קבועים שמחייבים ויש כאלה שאפשר לוותר עליהם.

  • אחד הקבועים הוא עזרה משפטית בייעוץ ושירותי נוטריון כמו תרגום מסמכים וחוזים. אין בכלל כניסה לתהליך הזה מבלי להתייעץ עם מומחה, שלנו או שלכם. למרבה המזל, בגיאורגיה הפונדקאות חוקית לגמרי והיא מחייבת חוזים נוקשים שמגינים על ההורים וגם על הפונדקאית וזכויותיה. כך שאתם צריכים פחות לדאוג בעניין הזה ורק לוודא ששאר השלבים בהליך נעשים כחוק ובגיבוי משפטי, אם אתם נעזרים בשירותים אחרים.
  • שכר לאם הפונדקאית מוגדר בחוק הגיאורגי, הוא המרכיב העיקרי ורוב הסכום והוא נוסף על העלויות במהלך ההריון. עלויות אלה כוללות דאגה לבריאותה ולרווחתה, תזונה ותוספי מזון, פיקוח רפואי ובדיקות שונות, טיפולים גופניים ונפשיים וכל מה שנחוץ לה כדי שתוכל להתרכז במשימה הגדולה ביותר – ניהול הריון תקין. את השכר היא מקבלת לאחר הלידה ולאחר חתימה על מסמך הסכמה שמתיר לכם להירשם כהורים הביולוגיים. ההוצאות שלה כוללות גם מחיה וגם מזון וצרכים מסוימים כמו בגדי הריון ואפילו טיפולי תנועה ותמיכה של אנשי מקצוע ייעודיים.
  • מרכיבים משתנים שונים הקשורים ישירות לפונדקאות כוללים שאיבת ביציות, תרומת ביצית, תרומת זרע, טיפולי הפריה חוץ גופית והחזרת העוברים. כל אלה משתנים לפי המצב הרפואי, התוצאות שמתקבלות בכל שאיבה והפריה, וכמובן החזרת העוברים. מכיוון שלוקחים בחשבון שיש החזרות שנכשלות, כוללים בעלות יותר מהחזרה אחת וזה משתנה משירות לשירות. בדקו לפני כן בסוכנויות השונות מה מציעים לכם לפי זה בחרו את מה שנוח לכם יותר.
  • עלויות שמשתנות בגלל אופן התפתחות ההריון, כולל לא רק סיבוכים אלא גם החזרת יותר מעובר אחד, שמטיל סיכון נוסף על האם הנושאת. במהלך ההריון עצמו היא נדרשת לעבור בדיקות ולקבל טיפולים כמו טיפול נפשי תומך, וכמובן כל מה שקשור באולטרסאונד ושאר בדיקות הדם. מכיוון שהיא אישה בריאה לא אמורות להיות בעיות במהלך ההריון, אבל תמיד יכול לקרות הבלתי צפוי שאותו יש לקחת בחשבון מראש. גם זה מכוסה בחוזה וזה אחד הסעיפים הכי רגישים. קשה לאמוד כספית אי ודאות אבל יש לעשות זאת בכל מקרה כדי לדעת לקראת מה הולכים.
  • העלויות המשתנות והלא צפויות כוללות גם טיפולי חירום או לידה מוקדמת וניתוח קיסרי לא צפוי. הנזקים שעלולים לקרות לפונדקאית גם הם מכוסים על ידי ההורים, כולל סיבוכים שנגרמים לה בהריון ובלידה.
  • עלויות שהן חלק קבועות וחלק משתנות הן עלויות הטיסות, השהות בגיאורגיה, הליווי האישי של אנשי הסוכנות ועוד כל מה שקשור למחיה שלכם שם. זה תלוי בכם ופה אפשר להסתפק במינימום אם זה מה שאפשר, ולשמור את העיקר לשעת חירום וכמובן ללידה עצמה, שבה בוודאי תצטרכו להיות ומיד אחר כך לפתוח בהליכים רשמיים לרישום היילוד.
  • אגרות, מסים, נסיעות וכרטיסים, תשלומים לאנשי מקצוע שמלווים את כל ההליך גם בגיאורגיה, משום שצריך לעבור שם בירוקרטיה מקומית שעל חלקה יש לשלם.

היערכות נכונה עוזרת מראש

אם אתם באים להליך הפונדקאות מוכנים ועם החסכונות שיש לכם, בוודאי יהיה לכם הרבה יותר קל, למרות שגם כאן יש להיערך מראש לכך שהתהליך יהיה ממושך. אף אחד לא יודע כמה פעמים ייקח להחזיר עוברים עד שייקלטו, ויש מקרים נדירים שבהם מחליפים אמהות פונדקאיות אם זה לא עובד. הכל צריך לקחת בחשבון גם כאשר לא נעים לחשוב על זה, כי אם בסופו של דבר זה מצליח בהרבה פחות עלויות וזמן, זאת הפתעה נעימה שנחמד לקבל מתנה מהחיים. אם אינכם מוכנים עם כל החסכונות יש להיערך מבחינה כספית לטווח הארוך, ולכן מומלץ להיעזר בייעוץ פיננסי מהסוג שאנחנו נותנים אצלנו. מרכז "סטורק סרוויס" מעמיד לרשותכם יועצים שעוזרים לכם לתכנן הכל כדי שלא תיתקעו ברגע הקריטי ללא מימון. עדיף תמיד לצעוד לתוך המסע בעיניים פקוחות עם כל הידע החיוני מראש, כדי להכין עצמכן טוב יותר.