פונדקאות בגיאורגיה – מדוע כל כך רבים בוחרים באופציה זו

החוק הישראלי מאפשר לזוגות בתנאים מסוימים, להרות באמצעות אם פונדקאית, למרות זאת, עדיין מעדיפים רבים לבצע את ההליך דווקא בגיאורגיה. אז מה יש בגיאורגיה שמניעה רבים לפנות דווקא לשם? ננסה לבדוק.

כיום מאפשר החוק הישראלי לזוגות נשואים להביא ילד לעולם בעזרת אם פונדקאית. מובן שישנם כמה וכמה תנאים מגבילים אך בגדול ניתן בהחלט לומר כי ישנו פתרון מניח את הדעת עבור המעוניינים בכך.

מנגד ישנן מדינות נוספות ברחבי העולם הפותחות את שעריהן עבור תושבי ישראל ומאפשרים להם לעבור את התהליך בתחומן. כאן עולה השאלה, למה לישראלי המצוי, לארוז את חבילותיו ולטוס למרחקים על מנת לעבור הליך אותו אפשר לעבור גם כאן? מסתבר שישנן כמה וכמה סיבות לדבר. ננסה לברר אותן במאמר שלפנינו.

ממתינים לילד

זוגות שמנסים להרות באופן טבעי ונוחלים אכזבות שוב ושוב, מתקדמים בדרך כלל לטיפולים מתקדמים ומנסים להיעזר בכל מה שהרפואה המתקדמת מציעה כיום. אם זה תרופות, אם אלו זריקות וכמובן גם טיפולים פולשניים יותר וכמובן הפרייה חוץ גופית. כאשר כל אלו לא צלחו, למעשה ננעלים השערים עבור בני הזוג להיכנס להיריון טבעי.

במקרים מסוימים הבעיה היא אצל האישה שלא מצליחה להחזיק את ההיריון גם לאחר שהוא נקלט.

בכל המקרים מן הסוג הזה, במידה ושני בני הזוג הינם פוריים, ניתן לערוך הפריה חוץ גופית ולהחזיר את העוברים לאחר ההפריה לגופה של אישה אחרת. ההיריון יתפתח ברחמה ולאחר הלידה יקבלו ההורים את הילד.

המתנה מורטת עצבים

בני זוג שמגיעים לשלב כזה כאשר הם רואים בהליך הפונדקאות את המוצא האחרון, הם בני זוג שכבר שבעו מהמתנות. הם ניסו שוב ושוב, בדקו אפשרויות חדשות ובכל פעם היה עליהם להמתין כדי לראות מה יתפתח אם בכלל יתפתח.

כאשר הם עומדים בשלב כזה שהם רוצים בהיריון עם אם פונדקאית, הם כבר לא רוצים להמתין יותר.

זאת בעיית הבעיות שיש בישראל!

ההמתנה מורטת העצבים עד שההליך מאושר. המתנה ארוכה עד שנמצאת אם פונדקאית והמתנה נוספת של חודשים ארוכים עד שסוף סוף ניתן להתחיל להיכנס להליך.

בגיאורגיה ההמתנה מינימלית

כאשר ההליך מתבצע בגיאורגיה עשויים בני הזוג לחסוך הרבה מאוד זמן. התהליך יוכל להתחיל תוך זמן קצר ממש של כארבעה שבועות ככל היותר. ברור שעבור בני זוג שהסבלנות שלהם בעקבות ההמתנות הארוכות כבר הגיע לקצה גבול הסיבולת, מדובר ביתרון משמעותי במיוחד.

בגיאורגיה הפרוצדורה היא הרבה יותר מהירה וההיצע של האימהות הפונדקאיות הוא גדול הרבה יותר כך שהתהליך כולו עשוי להתקדם במהירות.

למה זה כך?

למה זה באמת כך? אז כאן יש לכך כמה וכמה סיבות.

  • מצב סוציו אקונומי גבוה (יחסית…) בישראל – למרות הנתונים הקשים על העוני בישראל, עדיין המצב הסוציו אקונומי הוא גבוה יותר ביחס למדינות אחרות. מסיבה זו נשים לא מגיעות למצב כזה אשר בו הן נאלצות להציע את רחמן כדי להביא לחם הביתה. מה שקורה בעצם במדינות אחרות בעולם. שם ההיצע הוא גבוה יותר היות ויש יותר נשים שמוכנות להיכנס להליך. עובדה זו משפיעה באופן ישיר על משך זמן ההמתנה.
  • בירוקרטיה מקוצרת – בישראל העניינים הבירוקרטיים מתנהלים אט אט. לא תמיד זה לרעתנו. אם מדובר בעניינים רפואיים, אנחנו יודעים כי אחרי הכול בישראל, שירותי הבריאות הם ברמה גבוהה פי כמה וכמה ביחס למדינות אחרות ומסיבה זו יארך יותר זמן עד שתתקבלנה כל האישורים ועד שתתבצע ההתאמה המושלמת של האם הפונדקאית לבני הזוג, ההורים המיועדים. אך זוגות רבים שסבלנותם כבר פקעה, מוכנים לקצר מעט את ההליכים הללו גם אם יהיה זה על חשבון קיצור הליכים מבחינת בדיקות ובירורים רפואיים. ההליך יוכל להתקדם מהר יותר כאשר יקצצו בפרוצדורה.

למה שווה לישראלים להרחיק עד גיאורגיה?

אז נכון שההמתנה תהיה קצרה יותר. אך כאן נשאלת השאלה, למה כדאי לישראלים להרחיק למדינה אחרת לצורך ההליך. אחרי הכול מדובר בהפסד ימי עבודה, בטיסות ארוכות, בשהייה מעבר לים משך תקופות שהן לא תמיד ידועות מראש.

כאן כדאי לדעת שגיאורגיה, למרות שהיא בחו"ל, עדיין מדובר במדינה יחסית קרובה אלינו. הטיסה לגיאורגיה מישראל היא טיסה די קצרה. מדובר בשעתיים לערך של טיסה כאשר תוך זמן קצר מגיעים למקום.

מלבד זאת ישנו היתרון הכלכלי. בישראל העלות של כל ההליך לכל ארכו עשוי להגיע לעשרות אלפי שקלים ואף ליותר מזה. בגיאורגיה המחירים הרבה יותר נמוכים ורבים מעדיפים לטרוח עד גיאורגיה על מנת לחסוך בעלויות.

אז נכון שיש כאן את הפרת השגרה. אך אם משקללים את כל היתרונות, של הליך המתבצע מהר יותר ובמחיר יותר שפוי, הרי שההחלטה לעבור את ההליך בחו"ל היא החלטה די הגיונית ואפילו מתבקשת.

שומרים על קשר

האמת היא שבמציאות של היום, המרחק לא ממש אמור להרתיע. כיום העולם כולו הפך לכפר גלובלי קטן. התקשורת נגישה ולא יקרה. האפשרות לראות ולחוות הכול באמצעי המדיה המתקדמים, גם כאשר נמצאים במרחק, מאפשרים לשלוט על הנעשה ולחוש את הנעשה גם ממדינות רחוקות. כך שבני הזוג יכולים בהחלט ללוות את כל התהליך של ההיריון לכל ארכו כולל הבדיקות השונות המתבצעות באם הפונדקאית, באמצעים הטכנולוגיים שברשותם.

מובן שיהיה עליהם להגיע לגיאורגיה מספר פעמים. אם זה בתחילה לצורך ביצוע בדיקות ההתאמה וכמובן לצורך הליך ההפריה. כמו כן בעת הלידה הם גם ישהו במקום. אך אם נזכור כי גם המרחק הוא למעשה לא כל כך גדול ונוסיף לכך את כל היתרונות עליהם פירטנו לאורך המאמר, נוכל בהחלט להבין את הישראלים הבוחרים להרחיק עד גיאורגיה.