פונדקאות בישראל לעומת פונדקאות בחו"ל

פונדקאות בישראל לעומת פונדקאות בחו"ל

תהליך הפונדקאות הוא למעשה הפתרון עבור זוגות שלא יכולים להרות באופן טבעי והם לא רוצים לוותר על הבאת ילד לעולם. בדרך כלל יהיה זה רק לאחר שהם כבר ניסו את כל מה שאפשר ולאחר הכוונה מקצועית הם הגיעו למסקנה כי למעשה הדרך הטבעית נעולה בפניהם. עבורם נותרת האופציה של הליך הפונדקאות אשר יוכל לסייע להם להגיע בכל זאת להגשמת החלום של הבאת ילד ביולוגי לעולם.

פונדקאות בישראל –

בישראל ישנם חוקים המגדירים את האפשרות להליך הפונדקאות כאשר בפועל יכולים היום בני זוג שהם אינם מאותו מין, לפנות לתהליך זה. אמנם ישנה שורה ארוכה של חוקים וחובות על מנת שניתן יהיה להיכנס להליך הזה בישראל אך באופן כללי הדבר אפשרי.

ההורים וגם האם הפונדקאית אמורים לעבור וועדה מטעם משרד הבריאות אשר זה יאשר עבור הצדדים את הכניסה לתהליך. אחת ההגבלות היא גיל ההורים המבקשים לעבור את התהליך. עבור גברים תקרת הגיל עומדת על 52 ועבור נשים היא עומדת על 50. אם אחד מבני הזוג אינו עונה על קריטריון הגיל הם לא יוכלו לקבל את האישור מטעם משרד הבריאות.

פונדקאות בישראל – למה לא?

בישראל ישנו מאגר מצומצם למדי של אימהות פונדקאיות, ביחס למדינות אחרות שם ישנו גם כן אישור לקיים הליכי פונדקאות. זאת בגלל המצב האקונומי בישראל הנחשב יחסית לאותן מדינות כמצב אקונומי גבוה יותר, מסיבה זו לא הרבה נשים פונות לתחום הפונדקאות לצורך השתכרותן. עובדות אלו מתורגמות בשטח כך שההמתנה ארוכה ולעיתים ממש מורטת עצבים. ישנם מקרים כידוע אשר בהם עולה צורך להחליף את האם הפונדקאית, אז יתארך התהליך עוד יותר.

גם מבחינת העלות, בישראל הסכום הוא גבוה יותר ביחס למדינות אחרות. התשלום לאם הפונדקאית עומד על 165,000 ₪ ואם נוסיף לסכום הזה את העלויות הנוספות עבור הוצאות נלוות, נגיע לסכום של 250,000 ₪.

פונדקאות בישראל – למה כן?

למרות החסרונות שמנינו לעיל, רבים בוחרים לעבור את ההליך דווקא בישראל בגלל היתרונות שיש רק בארץ.

אחד היתרונות הבולטים זוהי האפשרות להיות בקשר מתמיד עם האם הפונדקאית ממש מתחילת התהליך של שלב ההפריה ועד לסיומו בלידת התינוק.

מובן שלצד זה נחסכות העלויות הגבוהות הכרוכות בטיסות  לחו"ל.

יתרון נוסף ומשמעותי במיוחד זוהי העובדה כי לאורך כל התהליך כפופים בני הזוג והאם הפונדקאית למערכת הבריאות הישראלית. מדובר במערכת שהיא ברמה גבוהה בהרבה ביחס למדינת אחרות אשר בתחומה מותרים הליכי הפונדקאות. אמנם הדבר מחייב שורה ארוכה של בדיקות ושל התאמות הן מבחינה פיזית ובריאותית והן מבחינה פסיכולוגית ונפשית כאשר הבדיקות והחקירות בהחלט מתישות ומעיקות. אך לאחר מכן, כאשר התהליך כבר יוצא לדרך, יכולים בני הזוג להיות רגועים כי אכן הכול ייעשה על הצד הטוב ביותר.

ישנו גם היתרון המהותי של השפה. כאשר התהליך נעשה בישראל, כל הייעוץ וכל המידע הרפואי מתקבלים בעברית ברורה ונגישה ללא צורך בשירותי תרגום. כשהכול ברור ומחוור, אין מקום לאי הבנות. הדבר תורם כמובן לרוגע ושלווה של כל המעורבים בתהליך.

פונדקאות בחו"ל –

ישראלים המבקשים לבצע תהליך של פונדקאות מעבר לגבולות הארץ, יכולים למצוא מענה נרחב. הכי פופולאריות אלו המדינות הנמצאות באזור מזרח אירופה כמו גיאורגיה או אוקראינה. אך אפשר גם לפנות לארצות הברית או קנדה שהם גם כן אופציות טובות. עד לפני שנים לא רבות היו שערים  פתוחים גם בהודו בנאפל ובתאילנד. אך בשנים האחרונות הוחלט במדינות אלו כי ההליך יותר אך ורק לתושבי אותן המדינות.

פונדקאות בחו"ל – למה כן?

ישנן הגבלות שונות בישראל אשר בחו"ל הם לא קיימים כמו לדוגמא נושא הדת. בישראל קיימת הקפדה על כך כי בני הזוג והאם הפונדקאית יהיו בני אותה דת. במדינות בחו"ל הדבר אינו כך.

גם המחיר בחו"ל מצליח לפתות ישראלים רבים כאשר המחירים הם נמוכים בהרבה כתוצאה ישירה מההיצע הנרחב של אימהות פונדקאיות הזמינות כמעט לכל דורש.

ההמתנה כדי להיכנס לתהליך היא גם כן קצרה יותר בגלל האפשרויות וההיצע הגדול כך שתוך זמן קצר יכולים בני הזוג למצוא את עצמם מגשימים את חלומם.

פונדקאות בחו"ל – למה לא?

בני זוג הבוחרים לעבור את התהליך בחו"ל אמורים לקחת בחשבון את נושא המרחק. מדובר בהחלט בקושי מהותי המחייב את בני הזוג להגיע מספר פעמים אל המדינה בה מתבצע התהליך. ראשית בתחילת הדרך כאשר תיעשה ההפריה לאחר כל הבדיקות וההתאמות וגם בהמשך, במהלך המעקב אחר ההיריון, יהיו מצבים אשר בהם יבקשו ההורים להיות נוכחים. מובן שגם בעת הלידה יהיה עליהם שוב להופיע כך שבהחלט מדובר בנושא שחשוב לתת עליו את הדעת.

לסיכום:

ברור שכל זוג אמור להתחשב בנתונים האישיים שלו על מנת לבחור את המקום המתאים לו כדי שהפרוצדורה תעבור עם מינימום תקלות ועם תוצאות מהירות וטובות.

אך ניתן להניח בבירור כי התהליך בחו"ל ובמיוחד כאשר מדובר בכזה המתבצע בגיאורגיה, זהו תהליך החוסך הרבה מאוד כאב ראש להורים המיועדים. הם לא צריכים להתעסק יותר מידי עם הרשויות, הסוכנויות הלוקחות את הטיפול על עצמן מציעות את המענה המקיף והמושלם על כל התהליך, עם ליווי מקצועי מושלם, כך שתוך זמן קצר ניתן אכן לצאת לדרך.

בסיומו של המסלול ימצאו בני הזוג את עצמם הורים לתינוק מושלם ומתוק שיהיה רשום על שמם והם יוכלו לשוב ארצה – בידיים מלאות!

אז נכון שבכל מקום שלא יהיה, תהיה זו השקעה של הרבה כסף, הרבה זמן והרבה כוחות נפש וגוף. אך התוצאה? בהחלט משתלמת.