מדוע גאורגיה

מדוע גאורגיה?

מדוע גאורגיה?העשורים האחרונים בגאורגיה הצטיינו בפיתוח פעיל של תחומי תיירות רבים, ביניהם תיירות רפואית ותיירים רפואיים, שאותם המדינה מארחת בהצלחה מרובה. באופן ממוקד יותר, אקלים החקיקה הנוח, סייע לכך שתחום ההפריה החוץ גופית, תרומת ביציות והפונדקאות לאזרחים זרים יתפתח ויפרח גם הוא. מה שהוביל לכך הוא השילוב בין פיתוח תשתיות רפואיות מתקדמות, קידום חקיקה מותאמת ועלויות סבירות ביותר ביחס לכל מקום אחר בעולם.

ההיבטים המשפטיים והעלויות

 תחום הפונדקאות עצמו עבר תהליכי מיסוד וחקיקה בגאורגיה עוד בשנת 1997. החוק מותאם לרווחת ההורים המיועדים והשקט הנפשי שלהם, ובמשך 21 השנים שעברו מאז נולדו במדינה מאות תינוקות באמצעות הליכי פונדקאות – חלקם להורים מיועדים גאורגים וחלקם להורים מיועדים ממדינות בכל רחבי העולם. יתרה מכך, החוק בגאורגיה שולל על הסף את האפשרות להתיר לאם פונדקאית להשאיר לעצמה את התינוק לאחר הלידה.

האטרקטיביות של גאורגיה בתחום הפונדקאות טמונה גם בעלות הסבירה ביותר של שירותי רפואת הפוריות המוצעים בה למקומיים ולזרים כאחת. מחירי ההפריה החוץ גופית ותרומת הביציות בארצות הברית ומדינות האיחוד האירופי, למשל, גבוהים פי 3 או 4 מהמחירים בגאורגיה, בעוד שאיכותם דומה.

המוטיבציה הגבוהה של נשים בגאורגיה לשמש כאם פונדקאית

נשים רבות שהן אזרחיות גאורגיה משתתפות ברצון  בהליכי פונדקאות ותרומת ביציות. במאגר הנתונים של מרכז "סטורק סרוויס" לפונדקאות יש כבר עכשיו די והותר נשים צעירות ובריאות המוכנות לעזור לזוגות חסרי ילדים לחוות את אושר ההורות. הנשים במאגר של המרכז עומדות בכל הקריטריונים הרפואיים והפסיכולוגיים הדרושים, והן חדורות מוטיבציה.

הביטחון האישי של התיירים במדינה

גאורגיה היא "פנינה" בטוחה מבחינה אקולוגית. חוף הים, ההרים, העדרם של מפעלים תעשייתיים גדולים – כל אלה הם תנאי סף מעולים להיריון תקין ולידה בטוחה של תינוק בריא לאם בריאה. בנוסף, בזכות עבודה משטרתית יעילה, גאורגיה בטוחה גם לתיירים ולזרים המבקרים בה. למעשה, היא נכללת ברשימת המדינות הבטוחות ביותר לתיירות ממדינות זרות.

בחירת אם פונדקאית

בחירת אם פונדקאיתאזרחיות רבות בגאורגיה, העומדות בדרישות הקפדניות מאם פונדקאית המנוסחות בחוק ובסטנדרטים הגבוהים המוצבים על ידנו, מוכנות להציע את עצמן לתפקיד. לרשות מרכז "סטורק סרוויס" לפונדקאות עומד מאגר מידע מועמדות רחב ומגוון, ולקוחותינו אינם צריכים להמתין עד שתימצא האישה המתאימה שתענה על הקריטריונים המסוימים שחשובים להם.

מהם הקריטריונים הנכונים לבחירת אם פונדקאית?

רוב ההורים המיועדים נוטים להסתמך על המאפיינים החיצוניים של המועמדת כשהם באים לבחור אם פונדקאית. אך יש לזכור שאין לכך כל משמעות, משום שבין האם הפונדקאית לתינוק שהיא נושאת ברחמה אין שום קשר גנטי. הוא אינו עתיד לרשת תכונות פנוטיפיות ואחרות שלה.

לעומת זאת, קריטריונים חשובים בהרבה הם מצבה הבריאותי והפסיכולוגי של המועמדת. מבחינה רפואית, הגורמים שישפיעו, לטובה או לרעה, על הצלחת הליך הפונדקאות הם תוצאות הבדיקות הרפואיות של האם הפונדקאית, התיעוד הרפואי של ההריון והלידה הקודמים שלה, ובריאותם של ילדיה. מבחינה פסיכולוגית, ישנה חשיבות רבה לבחירה במועמדת שמצבה הנפשי מאוזן, היא מודעת לבחירה יוצאת הדופן שהיא עושה ולמשמעויותיה והיא חיה בסביבה תומכת.

לעתים קורה, שגם לאחר שההורים המיועדים עשו את הבחירה הסופית במועמדת המועדפת עליהם לשמש כאם הפונדקאית של ילדם לעתיד, עדיין יעלה הצורך להחליף אותה במועמדת אחרת, בשל סיבות רפואיות או ביולוגיות שונות. למשל, לעתים במהלך הכנת האם הפונדקאית לא ניתן לסנכרן את מחזורי הווסת שלה עם זה של האם הביולוגית. בכל מקרה, בחירה חוזרת של מועמדת מתבצעת רק בשיתוף הלקוחות ובתיאום עימם – האינטרסים שלכם עומדים בראש סדר העדיפויות שלנו.

פגישה אישית עם המועמדת לתפקיד האם הפונדקאית

לאחר הראיון הראשוני, המומחים של מרכז "סטורק סרוויס" לפונדקאות יעמידו לרשות ההורים המיועדים את האפשרות לבחור בין שתי מועמדות המתאימות לדרישות שלהם. להורים המיועדים ניתנת גישה מלאה לשאלונים שמילאו המועמדות השונות והם נפגשים עם שתיהן לפני שיקבלו החלטה. רק לאחר האינטראקציה הבין-אישית יגיע שלב בחירת המועמדת הסופית וחתימת החוזה עמה.

הודות לשירותים הלוגיסטיים של מרכז "סטורק סרוויס", לא תצטרכו להשקיע זמן בתיאום הפגישה עם המועמדות או בהסבר ההסכם. המועמדות אותן תפגשו יקבלו מאיתנו הדרכה מלאה על החוזה עליו יצטרכו לחתום ומשמעויותיו.

מרכיבי חישוב העלויות

שירותיה של אם פונדקאית כרוכים בהוצאות כספיות משמעותיות, שמטרתן להעניק תגמול הוגן לאישה בגין השינויים המסוימים שהסכימה לעשות בגופה, וכן הנטל הגופני והלחץ הנפשי הקשורים להריון וללידה. בנוסף, הליכי פונדקאות דורשים פעולות רפואיות מורכבות למדי, כגון שאיבת ביציות, הפריה חוץ גופית והחזרת עוברים שעלותם גם היא גבוהה.

מהם סעיפי התשלום העיקריים עבור הליכי פונדקאות?

החלק המשמעותי ביותר של ההוצאות הוא התגמול הניתן לאם הפונדקאית. במידה ונוצר הריון מרובה עוברים, גובה התגמול עולה עקב הנטל הנוסף המוטל על גוף הפונדקאית. עוד נדרש התשלום לכסות את עלותם של כל ההליכים הרפואיים והאבחונים השונים שנדרשים לביצוע פונדקאות. לבסוף, במהלך כל חודשי ההיריון וחודש אחד לאחר הלידה, משולמים לאם הפונדקאית תשלומים שונים עבור ההוצאות השוטפות שלה, כגון, רכישת מוצרי מזון, תרופות, בגדים לנשים הרות וכדומה. כל אלה הן עלויות קבועות, המופיעות מראש בהסכם הפונדקאות.

במקרים מסוימים, עשויות להופיע עלויות נוספות, אך גם הן ידועות מראש ומופיעות בהסכם. למשל, מקרים של לידה מוקדמת או צורך בלתי צפוי בניתוח קיסרי עשויים לייקר את ההליך. כמו כן, האם הפונדקאית זכאית לפיצוי במקרים של הפסקת היריון מסיבות רפואיות, הפלה ספונטנית שלא באשמתה, וכל נזק הנגרם לבריאותה עקב סיבוכים שונים הקשורים להריון וללידה.

מרכז "סטורק סרוויס" מעניק סיוע בתכנון ההוצאות

בין השותפים של מרכז "סטורק סרוויס" לפונדקאות נמנים מומחים מנוסים בתחום הפיננסי, המעניקים ייעוץ פיננסי לכל זוג שהדבר דרוש לו, כך שזה יוכל לתכנן את הוצאותיו בקפידה. במסגרת הייעוץ פיננסי נבחנות אופציות של חלוקה מחודשת של תקציב המשפחה כך שיתאים להוצאות הללו, וכן אפשרויות שונות לקבלת הלוואה, למכירת נכסים רווחיים, וכדומה.

לעיתים, אנשים שאינם בעלי השכלה כלכלית מתקשים להעריך כראוי לא רק את תכנון הוצאותיהם, אלא גם את הפוטנציאל הפיננסי שלהם. מומחה פיננסי יוכל לסייע בכך, ואף להצביע במצבים מסוימים על מקורות כספיים שללקוחות לא היה כלל מושג על קיומם. בכל מקרה, יש לזכור כי מדובר בהוצאת כספים וגיוסם המוגדרים בזמן והמתוגמלים היטב באושר של ההורות, שאין דומה לו.

דילוג לתוכן