כיצד לבחור חברה לפונדקאות?

לא מעט הורים מגיעים לידי מסקנה שהם יזכו להביא ילד לעולם אך ורק באמצעות הליך פונדקאות, כאשר מסקנה זו לרוב מגיעה לאחר הליך ממושך שבו נשקלו ונוסו אפיקים אחרים. אי לכך ברגע שההחלטה מתקבלת אנשים רבים להוטים להתחיל בתהליך, ולו כי הרבה זמן כבר "בוזבז" ואילו הרצון לחבוק ילד רק הולך ומתעצם. מכאן שאנשים רבים מגיעים לתהליך להוטים, ועל כן עשויים פחות להתעכב על השאלה "עם איזו חברת פונדקאות לעבור את הדרך המרגשת והכה חשובה"? ופה אנו באים לומר שרצוי לעצור, לקחת נשימה ולבצע החלטה מושכלת. כיצד? להלן מספר אפיקים שמצריכים בחינה מקיפה.

בהתאם לארץ היעד

חשוב להבין שמי שעומד לעבור הליך פונדקאות ראשית כל צריך לקבל החלטה האם הוא מבקש (או יכול) לעבור את התהליך בארץ או בחו"ל, כאשר גם אם מקבלים החלטה לעבור את התהליך בחו"ל, עדיין עומדים מול מגוון אופציות, וזאת כי כל חברה לפונדקאות מתמקדת ביעד אחר, וכיוון שכל יעד מחזיק בחוקים משלו, חשוב להבין מהן ההשלכות עבור המקרה הפרטי שלכם, כיוון שכל החלטה משפיעה באופן ישיר על אחוזי ההיתכנות. לצורך הדוגמה נציין שיש מדינות שמאפשרות רק לזוג נשוי לעבור אצלן את התהליך, ומנגד יש מדינות שמאפשרות גם לאנשים יחידניים לעבור את התהליך. כמו כן, יש מדינות שאצלן השירות נחשב יקר ומנגד יש מדינות שאצלן השירות נחשב זול, ואף קיימים יעדים שבהם אין צורך לבצע לתינוק בדיקה גנטית טרם מוציאים לו דרכון (בארה"ב).

מחיר ידוע מראש

שקיפות מהווה פרמטר מהותי, ובמיוחד כשעומדים לקראת תהליך שאינו רק מאוד חשוב, אלא בין היתר גם מאוד רגשי. מכאן שבין אם מייחלים לחסוך כמה שיותר ובין אם מוכנים לשלם כמה אלפים נוספים, עדיין חשוב לדעת מול מה עומדים ועל כן רצוי לפנות אל חברה שמראש מבהירה מה עתידה להיות העלות, כולל תוספות אפשריות. אי לכך כשעומדים לבחור חברה הכרחי לוודא שהיא מציינת אלו משתנים עשויים לשנות את סך ההוצאה, כאשר פה ראוי לצפות למשתנים ולנתונים הבאים: איסוף משדה התעופה, שהות בחו"ל, תרופות, ביקורים בקליניקה, ליווי צמוד, תמיכה רגשית, החלפה של אם פונדקאית וכדומה.

תהליך בחירת האם הפונדקאית

כאשר עומדים לבחור חברה, רצוי לברר כיצד היא בוחרת את האימהות הפונדקאיות עמן היא עובדת. מדוע זה כה חשוב? אם בכדי לשמור על רמה של מוסריות ואם בכדי להבטיח הליך כמה שיותר בריא ומוצלח. מכאן שיש לוודא שהנשים עברו בדיקות מקיפות ונמצאו מתאימות הן מבחינה נפשית והן מבחינה פיזית. כיצד ניתן לוודא זאת? לא מתביישים אלא מעלים שאלות נוקבות, לא מתעצלים אלא מבקשים לדבר עם כמה נשים ולשמוע מהן באופן אישי מה מניע אותן לקחת חלק ביצירת חיים.

חיסכון

לא כל מי ששואף להביא לעולם ילד באמצעות אם פונדקאית יכול להעמיד בקלות את הסכום הנדרש ועל כן עבור רבים חיסכון של כמה עשרות אלפי שקלים מהווה שיקול מהותי. אי לכך רצוי לבחון איזו חברה עובדת עם יעד שבו השירות נחשב יחסית זול. כך למשל נציין שהליך פונדקאות בארץ ובארה"ב נחשב הרבה יותר יקר מאשר הליך פונדקאות שמתקיים בגיאורגיה ובהודו, וכיוון שהתוצאה סה"כ זהה – ילד משלכם, הרי שהחיסכון אינו אמור לפגוע באיכות התוצאה.

שירות מלא

יצירת חיים מהווה הליך מורכב, מרגש, מפחיד, מיוחד ושדורש כמה שיותר סדר. מכאן כשבוחרים להסתייע באם פונדקאית, מוטב להיות כמה שיותר רגועים, ובמיוחד כאשר התהליך מתבצע רחוק מכם בארץ זרה. אי לכך מאוד מסייע לבחור בחברה שמעניקה שירות כמה שיותר מקיף. מה זה אומר? שגם אם מבקשים להישאר בארץ בזמן שהאם הפונדקאית עוברת את חודשי ההיריון בחו"ל, עדיין זוכים לקבל עדכונים שוטפים. שמיד לאחר הלידה התינוק יירשם על שם ההורים. שהחברה מסייעת בכול הנוגע להליך רישום חוקי. שהחברה מנפיקה תעודת לידה מבלי לציין את תהליך הפונדקאות (מונע בעיות בהמשך) וכדומה.

רזומה

אם אתם בודקים פעמיים לפני שאתם בוחרים חברת אינטרנט, אז בטח כשמדובר בהליך הרבה יותר יקר ומהותי יש לבצע בדיקה מקיפה, כאשר בחינת רזומה ללא ספק פשוטה בעידן של היום, ולו בזכות הרשתות החברתיות שבהן כל אחד מוזמן לומר כל שעולה על רוחו. מכאן שאם לקוחות החברה אינם יצאו מרוצים, היו בטוחים שתדעו על כך. כמו כן, גם חשוב לבחון רזומה באופן יותר פרטני – אחד על אחד, משמע לצד בדיקה ברשת האינטרנטית, גם מוטב לבקש מהחברה שתפנה אותכם ללקוחות קודמים, וזאת כי אין כמו לשמוע ממקור ראשון מה הוא בדיוק חשב על היחס, האמינות והמקצועיות של החברה.

חיבור לקליניקות איכותיות

חשוב לוודא עם אלו קליניקות החברות עובדות, כי במקרה זה אין מקום לטעויות. מכאן שראוי לוודא שהקליניקות מובילות בתחומן, וזאת הן לטובת האם הפונדקאית והעובר והן לטובת תחושת הרוגע של ההורים המיועדים. מכאן שלצד בירור מקיף אודות החברה, גם רצוי לבצע בדיקה מקיפה אודות הקליניקה והרופאים הנבחרים, כאשר פה נחדד שניתן להיות בטוחים שהנתונים מהווים תמונת ראי לרמת האיכות של החברה.

כאן ועכשיו

הליך פונדקאות לוקח זמן, אך יש חברות שמאפשרות להגשים את החלום מהר יותר מחברות אחרות, ועל כן אם להוטים להחזיק תינוק משלכם על הידיים, ייתכן שתעדיפו חברה שיודעת להציע נתונים יותר מהירים, ולו בכמה חודשים. מה עתה? אתם יותר מוכנים לקבל החלטה. המון בהצלחה ורק טוב!